۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۴۳۸۵
مدیرکل پدافند غیرعامل کرمانشاه:
مدیرکل پدافند غیرعامل کرمانشاه گفت: «هدف از تدابیر پدافند غیرعامل در کشور صیانت از مردم، حفاظت از زیرساخت‌ها و منابع ملی و تداوم چرخه فعالیت‌های ضروری و تکمیل چرخه دفاع غیرنظامی است.»
غلامرضا مرتضوی در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان ثلاث باباجانی كه با حضور فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: «فعالیت‌های این حوزه باید به صورت همیشگی، مستمر و مداوم بسیار ادامه داشته باشد تا به محض وقوع هر حادثه‌ای آمادگی و برنامه سریع مقابله با بحران شكل بگیرد.»

وی با اشاره به درپیش‌روبودن هفته پدافند غیرعامل، خواستار تدوین و برنامه‌ریزی برای اجرای مطلوب برنامه‌های این هفته شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه همچنین برگزاری همایش‌ها، رزمایش‌ها، مسابقات، آموزش و فرهنگ‌سازی و ... را از جمله اقدامات ادارات در هفته پدافند غیرعامل عنوان كرد.

مرتضوی به بیان تفاوت‌های مدیریت بحران با پدافند غیرعامل پرداخت و لزوم مقاوم‌سازی و رعایت مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان، افزایش بهره‌وری کارگروه‌های ذیربط، مقاومت فعال در مواجه با تهدیدات دشمنان، تهیه مولدهای اضطراری برق و دوگانه‌سوزکردن تأسیسات خبازی‌ها و همچنین رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل را از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل برشمرد.

وی تهدیدات سایبری را یکی از مهم‌ترین تهدیدها دانست و از کارمندان خواست مراقب آنتی‌ویروس‌ها و برخی نرم‌افزارهای خارجی باشند و تا جایی که ممکن است از نسخه ایرانی آنها استفاده کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه آموزش و فرهنگ‌سازی را از اولویت‌ها و اهداف اساسی پدافند غیرعامل دانست و به گسترش آن از سوی تمام دستگاه‌ها تأکید كرد.

یدالله شکری فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات شهرستان در مورد پدافند غیرعامل ارائه كرد و سپس به بیان مشکلات و راهكارها در این حوزه پرداخت.

منبع: آنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر