۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۴۳۸۱
مشاور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
جابر انصاری گفت: سیاستگذاری فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه پدافند غیر عامل از منظر فرهنگ حائز اهمیت و دارای اولویت است.
به گزارش پایداری ملی، «جابر انصاری» در کارگروه فرهنگی اجتماعی پدافند غیر عامل آذربایجان غربی که در دفتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: با توجه به وظایف عمده و انتظارات عمومی از دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و همچنین مطالبات مقام معظم رهبری از مدیران و مسئولان کشور در حوزه صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی که انقلابی فرهنگی و ایدئولوژیکی به شمار می‌رود، سیاستگذاری، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه پدافند غیر عامل از منظر فرهنگ حائز اهمیت و دارای اولویت ویژه است.

مشاور حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ساماندهی، رصد و پایش اقدامات و فعالیت ها در بخش فرهنگی نقش فرهنگی هنری و رسانه ای و همچنین اتخاذ و اعمال سیاست های پیشگیرانه و تشویقی را از جمله دستاوردهای پدافندهای غیر عامل فرهنگی عنوان کرد و به اقدامات مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان پدافند غیرعامل کشور در تدوین سیاست‌های اجرایی پدافند غیرعامل فرهنگی کشور در ۱۲ بند اشاره کرد.

سیاستگذاری در زمینه پدافند غیر عامل از منظر فرهنگ دارای اهمیت ویژه‌ای است

وی در تبیین مفهوم پدافند غیرعامل فرهنگی یکی از دستاوردهای این موضوع مهم را تاب‌آور کردن بخش های مختلف فرهنگ و هنر دانسته و افزود: با تقویت ظرفیت های هنرمندان و شخصیت های اثرگذار ملی و محلی در عرصه فرهنگ و هنر و آتیه‌سازی قشرهای مختلف مردمی به ویژه جوانان و نیروهای فعال، متعهد فعال در بخش های فرهنگی و هنری می توان فرهنگ عمومی کشور را در برابر آسیب های احتمالی از پروژه نفوذ دشمنان انقلاب معصون کرد.

 انصاری عنوان کرد: پدافند غیرعامل از منظر فرهنگ یک مطالبه ملی از حرکت صحیح مسئولین فرهنگی و اتخاذ سیاست‌های هوشمندانه در برابر توطئه های خزنده دشمنان انقلاب اسلامی با هدف پاسداشت دستاوردهای دینی ملی و بومی است.

این مسئول، تاب‌آوری فرهنگ را مدیریت مخاطرات سنجش و ارزیابی سال شاخص ها و ابعاد آن در مقابله با فرهنگ بیگانه برشمرد و عنوان کرد: به نحوی که با اتخاذ راهکارهای نوآورانه در عرصه‌های فرهنگی و هنری شاهد رفتار فرهنگی مبتنی بر آگاهی و اراده صحیح و به موقع در سطوح جامعه فرهنگی کشور باشیم.

 این مسئول یادآور شد: باور کردن فرهنگ ملی و تکمیل فرهنگ خودی از ظرفیت های پدافند غیر عامل فرهنگی و برقراری امنیت نرم محصول این حرکت عظیم است.

وی گفت: اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از انحراف، جهت گیری رفتارهای فرهنگی در کشور و اشراف اطلاعاتی در راهبردها عملیات و تکنیک های حوزه فرهنگ و هنر در معصون نمودن این حوزه ضروری است.

مشاور حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در تبادلات فرهنگی توسعه و تعمیق فرهنگ پدافند غیر عامل را در ایمن سازی پایداری زیر ساختار و حفظ سرمایه های فرهنگی و هنری کشور بسیار مهم می‌دانیم.

 وی در خاتمه نگاه هوشمندانه مسئولان امر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آموزش اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه را ارج نهاده و تصریح کرد: تقویت فرهنگ دیپلماسی تاب آوری و ایجاد زمینه صدور فرهنگ در راستای خنثی سازی تهدیدات و سناریوهای ناتوی فرهنگی، گفتمان سازی پدافند غیرعامل در جامعه فرهنگی هنری کشور به منظور صیانت از سرمایه‌های فرهنگی اسلامی ایران، ایمن‌سازی پایداری زیرساخت ها و دارایی های فرهنگی هنری کشور در برابر آسیب‌های احتمالی،  استفاده حداکثری از قابلیت‌ها و توانمندی‌های هنرمندان، انجمن ها، سرمایه‌گذاران، اصحاب فرهنگ و هنر در نهادینه سازی فضا فرهنگی پدافند غیر عامل، نهادینه سازی اصول، الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در برنامه ها و پروژه های توسعه فرهنگ و هنر کشور، بررسی و تعمیق آموزش های پدافند غیرعامل به بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و بررسی علل و زیرساخت‌های آسیب های فرهنگ عمومی مبتنی بر نظام فرهنگی کشور از جمله سیاست‌های اجرایی پدافند غیر عامل فرهنگی تدوین شده فیمابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان پدافند غیرعامل کشورهستند.
منبع: شبستان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر