۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۴۳۳۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: علت شیوع هر گونه بیماری عفونی و واگیر به منظور مقابله با تهدیدهای زیستی در استان سمنان ریشه‌یابی می‌شود.
ایرج کارخایی افزود: شایع‌ترین تهدید زیستی در کشور شیوع بیماری‌های عفونی است که با پایش و رصدهای انجام‌شده هرگونه تهدید در این بخش رسیدگی می شود.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان شیوع بیماری‌های عفونی و واگیر نامشخص را تنها به صرف بیماری تلقی نکنند و با آگاهی از وضع موجود با همکاری دستگاه‌های‌اجرایی مربوط برای ریشه‌یابی و ریشه‌کنی تهدیدهای احتمالی اقدام می شود.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: دشمن در بخش‌های مختلف با آلوده‌کردن آب آشامیدنی و محصولات زراعی می تواند به کشور خسارت وارد کند که با هوشیاری این توطئه‌ها خنثی می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون اقدام مخرب منجر به ایجاد مشکلات خرد و کلان در بخش تهدیدهای زیستی در استان سمنان شکل نگرفته است اما ظرفیت ریشه‌یابی و کنترل برای خنثی‌سازی هرگونه توطئه در این بخش وجود دارد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: این اداره کل نسبت به مقابله با هرگونه تهدید زیستی برای افزایش رفاه و سلامت جامعه در تلاش است و با آگاهی اقشار مردم توطئه‌های دشمنان راه به جایی نمی برد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر