۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۴۳۳۷
یک روزنامه عربی موج تبلیغات رسانه‌ای این روزها درباره موساد را در قالب جنگ روانی دشمن برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های اخیر آن در ترور رهبران اسلامی و عربی توصیف و تاکید کرد، سرویس‌های اطلاعاتی مدرن و مجهز اسلامی و عربی، موساد را از عرصه بیرون کرده‌اند.
روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در سرمقاله امروز خود موج تبلیغات اخیر سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی درباره عملکرد این سرویس و اظهارات رئیس موساد را  جنگ روانی در راستای تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌ها و ناتوانی این نهاد پیر و از کار افتاده در دوره اوج گیری قدرت جبهه مقاومت توصیف کرد.

در این یادداشت آمده است: این روزها رسانه‌های اسرائیلی مملو از تحقیقات و تجزیه و تحلیل‌هاست که به تمجید از سرویس اطلاعات این رژیم موساد پرداخته و داستان ترورهای او را که بسیاری از شخصیت‌های مهم عربی و اسلامی را هدف قرار داده است، برجسته می‌کند از شیخ احمد یاسین بنیانگذار حماس تا شهید عباس موسوی دبیرکل حزب الله (سال1994).

رای الیوم افزود: حتی یوسی کوهن، رئیس موساد ظاهر می‌شود و مصاحبه‌ای را با روزنامه سخت افراطی اسرائیلی به نام «میش پاچا» می‌دهد و در آنجا ادعا می‌کند ترور سرلشکر قاسم سلیمانی، رئیس سپاه قدس ایران امکان پذیر است، اما وی هنوز در لیست ترورها نیست. وی تاکید کرد، موساد در مقطع اخیر تعدادی از رهبران حماس را در خارج از فلسطین به ویژه در دبی و مالزی ترور کرد، اما حماس با سرپوش گذاشتن بر این اتفاقات موساد را به دست داشتن در آنها متهم نکرد.

به عقیده نویسنده این هجمه تبلیغاتی و در این زمان خاص، به طور همزمان چندین هدف را دنبال می‌کند که در ادامه آمده است:

نخست، اسرائیل می‌خواهد بر عملیات شکست خورده اخیر موساد در ترور شخصیت‌های مهمی نظیر سردار قاسم سلیمانی و سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان و  شکست حمله دو پهپاد به انبارها و کارگاه‌های ساخت موشک‌های بالستیک نقطه زن در جنوب بیروت و همچنین بر انهدام برخی از هسته‌های جاسوسی اسرائیل در لبنان سرپوش گذارد.

دوم،  اسرائیل تلاش می‌کند چهره دستگاه امنیتی خود را ترمیم کرده و رهبران جبهه مقاومت و سرویس‌های امنیتی سری آن را دچار هراس کند که به دستاوردهای عالی اطلاعاتی-امینتی دست یافتند و این دستاوردها نشان دهنده برتری کفه ترازوی این نهادهاست که تازه ترین آن ناکام گذاشتن تلاش برای ترور قاسم سلیمانی، حمله به شش نفتکش در خلیج فارس بدون ایجاد هیچ ردپا و رهگیری دقیق تاسیسات نفتی عربستان و برنامه ریزی برای نفوذ به پدافند‌های دفاعی آن است.

سوم، اسرائیل برای ترورهای جدید زمینه سازی می‌کند. رونن برگمن، تحلیلگر امور  اطلاعاتی نیویورک تایمز و یدیعوت آحارونوت از طرح‌هایی در این زمینه خبر داد و گفت: امکان دارد این طرح‌ها در آینده  به مرحله عملی و اجرایی برسد.

نویسنده این هجمه تبلیغاتی اسرائیل را در چارچوب جنگ روانی علیه محور مقاومت خواند و افزود: این جنگی است که رژیم اشغالگر اسرائیل در بیش از یک جبهه آن باخته است. موساد از زمان ترور شهید محمود المبحوح در دبی و عماد مغنیه در دمشق، موفق به انجام هیچ عملیاتی مهم علیه رهبران مقاومت فلسطین، لبنان و ایران نشده است.

رای الیوم نوشت: موساد با هدف قرار دادن برخی شخصیت‌هایی که دستیابی به آنها ساده است و در برخی مناطق کشورهای عربی که از امنیت پایینی برخوردار است‎، تصویری اسطوره‌ای و گمراه کننده از خود ترسیم کرد، اما اکنون وضعیت تغییر کرده است و عرصه برای آن خالی نشده است. در شرایطی که محور مقاومت بزرگ شده و بازوها و سازمان‌های امنیتی آن تقویت شده  و توانمندی آن در زمینه‌های تعقیب و اجرا و انهدام بسیاری از شبکه‌های امنیتی اسرائیل افزایش یافته است.

این روزنامه افزود: زمانی که موساد دختران زیبا و مشهورترینشان زیپی لیونی را برای شکار برخی از رهبران مقاومت می‌فرستاد تا مجذوبشان شوند و کار ترور آنها راحت‌تر شود دیگر قابل تکرار شدن نیست. درست است که سازمان آزادی‌بخش فلسطین از طریق عملیات مقاومت، ترورها و حملاتش به سفارتخانه‌های اسرائیل در نقاط  مختلف دنیا  خطر بزرگی برای رژیم اشغالگر بود و حالا از طریق توافقنامه‌های اوسلو و تحریم رهبرانش در رام الله آرام و خلع سلاح شده است، اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می‌دهد دوره جدیدی با نسل های جدید  و مقاومتی متفاوت دربرابر رژیم اشغالگر ظهور می‌کند.

 این روزنامه داستان‌های تبلیغ شده توسط موساد مانند تلاش برای ترور صدام با بمب گذاری مجسمه سرباز گمنام در میدان شهدای بغداد و غیره را  غالباً بافته خیال و تلاشی برای  بازگرداندن هیبت و اعتبار این سرویس اطلاعاتی  اسرائیل خواند و افزود: در سایه ایجاد سرویس‌های عربی و اسلامی جدیدتر سرویس امنیتی اسرائیل از کار افتاده شده است.

به باور نویسنده اگر موساد در پنج دهه گذشته پیشرفت‌های بسیاری داشته بود این به دلیل ضعف مخالفان و توسعه نیافتگی دستگاه‌های امنیتی آنها  بود، اما این عقب ماندگی با ایجاد سرویس‌های مدرن و تجهیزات پیشرفته آنان و جوانانی که در جدیدترین آکادمی‌های بین المللی امنیتی در شرق و غرب تحصیل کرده‌اند از بین رفت.

رای الیوم نوشت: در این جا یک نکته اساسی باقی می‌ماند. اینکه اعتراف مقامات موساد به اجرای عملیات تروریستی علیه رهبران عربی، می‌تواند توجیهی قانونی و اخلاقی به برخی نهاد‌های عربی و اسلامی می‌دهد تا به عملیات‌های ترور علیه بالاترین سطوح در خارج از اراضی اشغالی روی آورند و راهبرد قدیم را رها کنند.

این روزنامه افزود: وقتی سپاه پاسداران انقلاب  ایران، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و همچنین حزب الله لبنان در لیست تروریسم آمریکا و اروپا قرار می‌گیرند، چه چیزی مانع انتقال عملیات انتقامجویانه در هر جایی می‌شود که اسرائیلی‌ها در آن حضور دارند؟ آیا آن‌ها و افتخار کردن تحریک آمیز و روز افزونشان به انجام ترور و تروریسم نمی‌تواند انگیزه‌ای برای انتقام گیری از آن‌ها باشد؟
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر