۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۴۲۷۸
هوشنگ حاتمی در دومین دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل بابیان اینکه امروزه بیش از 70 درصد جمعیت کشور در مناطق شهری ساکن هستند، گفت: بایستی آحاد مردم با نحوه پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، هوشنگ حاتمی رئیس مرکز مطالعات سازمان پدافند غیرعامل کشور در دومین دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل که از سیزدهم تا شانزدهم مهرماه در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار می‌شود، گفت: این دوره با محوریت تربیت مربی پدافند غیرعامل در استان آذربایجان شرقی و باهدف اینکه این مربیان بتوانند آموزش‌های پدافند غیرعامل را در سطح استان و منطقه شمال غرب کشور ارائه داده و برای ادامه فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل بسترسازی و فرهنگ‌سازی کنند، برگزار می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تهدیداتی که کشورمان در حوزه‌های اقتصادی، زیستی و سایبری با آن‌ها روبرو است و ائتلاف‌ها و قدرت‌های جهانی هدف قرار دادن اعتقادات مذهبی مردم ایران را تنهاترین راه نفوذ در ایران دانسته‌اند، گفت: اگر به دنبال رصد و پایش این نوع تهدیدات نباشیم قافیه را باخته‌ایم.

وی افزود: اگر این نوع آموزش‌ها به مردم داده شود و به دنبال توسعه پدافند غیرعامل باشیم، مطمئناً‌ از تهدیداتی که فرارویمان هست آسیب کمتری می‌بینیم و راه‌حل آن کسب مهارت‌های لازم در حوزه‌های زیستی، اقتصادی، مردمی و فرهنگی است.

حاتمی بابیان اینکه حفظ جان مردم، حفظ تمامیت ارضی، حفظ سیستم اقتصادی، سیاسی و همچنین حفظ استقلال و حاکمیت از مؤلفه‌های پدافند غیرعامل در امنیت ملی است، افزود: با توجه به حساسیتی که مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه پدافند غیرعامل داشته و دارند، سازمان پدافند غیرعامل در سال‌های اخیر با آموزش بیش از 1500 مربی و آموزش سالانه 7000 کارشناس به مقابله با تهدیدات سایر کشورها پرداخته است.

حاتمی افزود: باید فرهنگ‌سازی و ایجاد باور عمومی نسبت به پدافند غیرعامل در سطح گسترده صورت بگیرد کما اینکه مردم‌داری در پدافند غیرعامل باید از اهداف مهم مسئولین باشد.

وی به اهمیت و ضرورت آموزش برای پدافند غیرعامل اشاره‌کرده و گفت: آموزش‌وپرورش برای معرفی فرهنگ پدافند غیرعامل نقشی اساسی بر عهده دارد و در این راستا در سال‌های اخیر سازمان پدافند غیرعامل مباحثی در این حوزه را در کتب درسی سال‌های نهم و دهم گنجانده است تا دانش آموزان بیش‌ازپیش با تهدیدات و آسیب‌ها آشنا شوند.

وی بابیان اینکه امروزه بیش از 70 درصد جمعیت کشور در مناطق شهری ساکن هستند، ابراز کرد: بایستی آحاد مردم با نحوه پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات آشنا شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر