۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۵۴۲۶۵
استاندار بوشهر:
استاندار بوشهر گفت: با توجه به امکانات و تاسیساتی که در جنوب تا شمال استان وجود دارد، بوشهر یک استان استثنایی و بی نظیر در حوزه پدافند غیرعامل است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند  در نشست پدافند غیرعامل استان بوشهر با اشاره به طرح جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: مسئولان استان باید در جریان طرح‌های مرتبط با استان قرار بگیرند تا در زمان ضروری و لازم متناسب با طرح تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه همه باید این طرح‌ها را مطالعه کنند تا در نشست‌ها بتوانند نظرات خود را ارائه کنند اضافه کرد: دستگاه‌هایی که قرار بوده اطلاعات طرح پدافند غیرعامل را در اختیار مجری قرار دهند باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها مکلف هستند که اطلاعات لازم برای تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل را ارائه کنند، تصریح کرد: برخی اشکالات در این طرح وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام شود تا طرح به خوبی به پیش برود.

وی ادامه داد: با توجه به امکانات و تاسیساتی که در جنوب تا شمال استان وجود دارد، بوشهر یک استان استثنایی و بی نظیر در حوزه پدافند غیرعامل است.

گراوند با اشاره به حجم بالای سرمایه‌گذاری‌ها در استان بوشهر خاطرنشان کرد: باید به خوبی از این تاسیسات که در استان بوشهر میزبان آن هستیم حفاظت کنیم.

وی با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل بیان کرد: پدافند غیرعامل در مناطق حساس باید با هماهنگی و همراهی فرمانداران مد نظر قرار بگیرد و مسائل مد نظر فرمانداران دیده شود.

استاندار بوشهر خواستار نگاه ویژه به طرح پدافند غیرعامل در جزیره خارگ شد و تصریح کرد: ادارات در پاسخ به اطلاعات درخواست‌شده در طرح جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر همکاری لازم داشته باشند.

وی اظهار داشت: باید پیوستگی بین طرح‌های مطالعاتی پدافند غیرعامل در نقاط مختلف استان بوشهر از جمله خارگ، مرکز استان، شهرستان‌ها و پارس جنوبی وجود داشته باشد.

گراوند با بیان اینکه در استان بوشهر قبلا حتی یک ژنراتور برای شرایط اضطرار نداشتیم، افزود: اعتبارات لازم را برای این بخش گذاشته‌ایم و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه اقدام کنند.

وی خواستار شناسایی وضعیت آمادگی استان بوشهر برای مواقع بحران شد و بیان کرد: ظرفیت و آمادگی استان برای شرایط بحران شناسایی شود تا بدانیم در زمان بروز بحران چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم.
انتهای پیام/
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر