۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۴۲۴۶
مهندس کریمی در همایش ملی مصون‌سازی زیرساخت‌ها و صیانت از مردم:
معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور حفاظت از جان انسان‌ها و مصونیت از مردم را مهمترین مسئولیت معاونت امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور دانست و گفت: تمامی اقدامات و تدوین مقررات به طور مستقیم در جهت تامین امنیت مردم است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی ، مهندس کریمی معاون امور شهریسازمان پدافند غیرعامل کشور در دومین همایش مصون سازی زیرساخت‌های بسیاری از مردم که صبح امروز در سالن الغدیر وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: ۷۲ درصد از جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند و این جمعیت شهرها موجب شده است تا از سال ۹۵ موضوع پدافند شهری در دستور کار قرار گیرد.

وی حفاظت از جان انسان‌ها و مصونیت از مردم را مهمترین مسئولیت معاونت امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور دانست و گفت: تمامی اقدامات و تدوین مقررات به طور مستقیم  در جهت  تامین امنیت مردم است.

وی ادامه داد: تهدیدات انسان ساخت موضوع فعالیت این سازمان است بیشترین تلفات در جامعه شهری نیز در این بخش است، تهدیدات در حوزه سخت مانند حملات تروریستی , حمله نظامی است که مردم محور اول آن هستند در حوزه جنگ نرم نیز تهدیدات فناورانه نوین هستند مانند تهدیدات زیستی ، شیمیایی ، که از تهدیدات نوین محسوب می شوند که باز هدف این تهدیدات جامعه شهری است.

مهندس کریمی با بیان اینکه در شهرها با تراکم زیرساخت ها مواجه هستیم ، گفت: اگر موضوع زیر ساختها مد نظر قرار نگیرد اختلال در یک زیر ساخت موجب برهم زدن تمام زیر ساختها می شود. محور این نشست در دو محور مصون سازی زیرساخت ها و صیانت از مردم است.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: موضوع پدافند شهری یک موضوع جدید در مدیریت شهری است و نیاز است تا جنبه های مختلف ان مدنظر قرار گیرد و ضروری است تا آموزش ، تدوین مقالات ، و کتب علمی و تخصصی در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در پایان این همایش از سند شهری پدافند غیرعامل رونمایی می‌شود
همچنین از یک خودرو CBRN رونمایی می شود این خودرو قرار است در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر بکار گرفته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر