۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۴۲۱۸
رزمایش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب کشور با حضور چهار استان ایلام، کرمانشاه،لرستان و خوزستان در محل سد و نیروگاه سیمره در حال برگزار می شود.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام اعلام کرد رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان با اعلام  این خبر گفت: رزمایش تمرینی-آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق با حضور  چهار استان ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان طی روزهای  9 ،10  مهرماه در محل سد و نیروگاه سیمره برگزار می‌شود. 

مهندس مظاهری افزود: این رزمایش  در راستای اجرای دستورالعمل های ابلاغی حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو و با هدف هماهنگی و تمرین شرایط بحرانی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از زیر ساخت های حیاتی در مواقع بحران و حساس و استمرار خدامت ضروری از اهداف برگزاری این رزمایش است، خاطرنشان ساخت: اجرای این مانور به تقویت نیروهای عملیاتی صنعت آب و برق در مواقع ضروری  کمک خواهد کرد.

مهندس مظاهری یادآور شد: انجام مانورهای مشترک با استان های دیگر باعث هم افزایی دانشی و افزایش آمادگی نیروها در شرایط حساس و بحرانی و همچنین استفاده از توان شرکتهای تابعه وزارت نیرو در استان های هم جوار می شود.

وی با مهم دانستن نقش آموزش در مقابله موثر با شرایط اضطرار اظهار داشت: در این راستا کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلف مانند: چگونگی پیشگیری و کنترل حوادث و مخاطرات طبیعی، مدیریت بحران، بهداشت و تدوین سناریوهای عملیاتی برای کنترل حوادث، تمرین مانور و شبیه‌سازی در زمینه حوادث برگزار می شود 

در این رزمایش تجهیزات و ماشین آلات  شرکت‌های حوزه صنعت آب و برق که برای شرایط بحرانی مورد استفاده قرار می گیرند در محل استقرار یافته اند.

وی با بیان اینکه حدود75 نفر در اجرای این مانور حضور دارند، گفت: در پایان رزمایش مسابقه سناریو نویسی با حضور شرکتهای حاضر برگزار و استان برتر در این زمینه معرفی می گردد.

ضمنا ارزیابی کمی و کیفی این رزمایش توسط ناظران معرفی شده از سوی وزارت نیرو انجام می گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر