۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۴۲۰۷
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز علاوه بر ارتقای توان و پتانسیل هایی که در گذشته از آن بهره مند بودیم، شاهد ایجاد یگان های واکنش سریع و جنگ الکترونیک به عنوان توانمندی های جدید نیروی زمینی سپاه هستیم.
سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه با اشاره به وضعیت آمادگی های این نیرو اظهار کرد: امروز بحمدا... در شرایطی قرار داریم که علاوه بر ارتقای توان و پتانسیل هایی که در گذشته از آن برخوردار بودیم، ظرفیت های اقتدار بخش و راهبردی جدیدی در نیروی زمینی سپاه فراهم و به آن افزوده شده است.

سردار پاکپور با اشاره به توان بالگردی نیروی زمینی سپاه و پیش روندگی قدرت افزای آن اظهار کرد: از سال ۱۳۹۴ و پس از الحاق توان بالگردی به نزسا، این ظرفیت و توان مندی ارزشمند نقش مهمی را در ماموریت های مقابله با توطئه های دشمنان و برخورد قاطعانه با تروریست ها بویژه در مناطق مرزی برعهده دارد و پهپادهای رزمی و شناسایی نزسا در پایگاههای مرزی هم اکنون دارای تاثیرات راهبردی هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه تصریح کرد: توان دیگری که این نیرو از آن برخوردار است موضوع جنگال است که امروز در مناطق عملیاتی متضمن موفقیت های محوله شده است و بخش مهمی از اقدامات عملیاتی ما مبتنی بر اقدامات جنگال و مرهون نقش آفرینی آن است.

سردار پاکپور در پایان ایجاد یگان های واکنش سریع را از دیگر قابلیت های نیروی زمینی سپاه برشمرد و گفت: این یگان ها در ارزیابی های ستاد کل نیروهای مسلح حائز بالاترین امتیاز در آمادگی و توان رزم شده اند.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر