۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۴۱۹۴
رویترز نوشت تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر پس از حملات پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان، به کمترین میزان در 8 سال گذشته رسیده است.
رویترز بر اساس یک بررسی نوشت تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر پس از حملات پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان، به کمترین میزان در  8 سال گذشته رسیده است که تاثیر توافق کاهش تولید و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا را بیشتر کرده است.

بر اساس این بررسی، کشورهای عضو اوپک در ماه سپتامبر 28.9 میلیون بشکه در روز استخراج کرده‌اند که روزانه 750 هزار بشکه از ارقام ماه آگوست کمتر است و کمترین میزان ماهانه از 2011 محسوب می‌شود.

حملات پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان در 14 سپتامبر، تولید نفت این کشور را 5.7 میلیون بشکه در روز کاهش داد و قیمت نفت در بازارهای جهانی را 20 درصد بالا برد و به 72 دلار در هر بشکه رساند.

اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت که اوپک پلاس گفته می‌شوند در ماه دسامبر موافقت کردند تا از ابتدای امسال تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند. سهم اوپک روزانه 800 هزار بشکه در روز بود که ایران و لیبی و ونزوئلا از آن مستثنی هستند.

اوپک پلاس با تمدید این توافق تا مارس 2020 موافقت کردند. میزان تعهد به این توافق در ما سپتامبر به 218 درصد رسیده است که 131 درصد بیش از ماه آگوست است.

بیشترین کاهش برای عربستان بوده که روزانه 9.05 میلیون بشکه تولید داشته که 700 هزار بشکه در روز کمتر از ماه آگوست بوده است.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر