۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۸۶
راینمتال پیمانکار دفاعی آلمان مورد حمله سایبری قرار گرفته و خط تولید آن با اختلال مواجه شده است.
راینمتال (Rheinmetall)، یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران دفاعی جهان، به تازگی مورد حمله سایبری قرار گرفته است. در این حمله یک بدافزار به شبکه این شرکت آلمانی در 3 کشور برزیل، مکزیک و آمریکا نفوذ کرده است.  حمله یاد شده در تاریخ 24 سپتامبر رخ داد و در آن یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای زرهی نظامی، تانک‌ها، سامانه‌های الکتریکی مختلف با مشکل مواجه شد. با وجود این مقامات آن از اعلام جزئیات و نوع بدافزار خودداری کردند.

مقامات راینمتال انتظار دارند که بدافزار یاد شده در دراز مدت روی خط تولید این شرکت تأثیر منفی گذاشته و ده‌ها میلیون یورو به آن ضرر بزند. در حالی که بخش تحویل این شرکت در کوتاه مدت به وضعیت سابق خود باز می‌گردد؛ اما آسیب‌های طولانی مدت آن و رفع کامل مشکل قابل پیش‌بینی نیست. با وجود این تخمین زده می‌شود که این کار بین 2 تا 4 هفته زمان نیاز دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که با شروع از هفته دوم، به ازای هر هفته 3 تا 4 میلیون یورو به راینمتال خسارت وارد شود.

علاوه بر راین متال شرکت‌های بزرگ بسیاری در طول سال 2019 با حملات سایبری مواجه شده‌اند. برای مثال می‌توان به تهاجم APT10 به ایرباس اشاره کرد.
منبع: سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر