۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۴۱۷۷
هکرها حملات خود به محصولات و ابزار دیجیتال را افزایش داده اند و تولیدات اپل به عنوان ابزاری محبوب از جمله اهداف حملات یادشده بوده است.
آسین ایج نوشت، تعداد حملات هکری و به خصوص فیشینگ بر علیه رایانه های مک، گوشی های آیفون و خدمات وب ارائه شده توسط اپل روز به روز در حال افزایش است و این رقم در نیمه اول سال 2019 به 1.6 میلیون واحد رسیده است.

این رقم نسبت به کل حملات فیشینگ انجام شده بر علیه تولیدات و خدمات اپل در تمامی سال 2018 حدود نه درصد افزایش نشان می دهد. این وضعیت نشان می دهد که هکرها و جنایتکاران آنلاین علاقه زیادی به سواستفاده از تولیدات شرکت اپل دارند.

گزارش امنیتی جدید شرکت کاسپراسکای موسوم به تهدیدات فراروی کاربران مک نشان می دهد اگر چه تنوع و حجم بدافزارهای تهدید کننده رایانه های مک و گوشی های آیفون کمتر از نمونه های مشابه اندرویدی و عرضه شده برای سیستم عامل ویندوز است، اما وقتی کار به حملات فیشینگ می رسد شرایط تغییر کرده و استفاده از روش های مختلف مهندسی اجتماعی و فریب در دستور کار هکرها قرار می گیرد.

هکرها با ارسال ایمیل های فریبنده حاوی لینک های آلوده برای کاربران محصولات و خدمات اپل تلاش می کنند آنها را به باز کردن لینک های یادشده ترغیب کنند تا اطلاعات حساس گوشی ها و رایانه های آنها را  سرقت کنند. در میان خدمات تحت وب اپل، سرویس آی کلود هدف مهمی برای هکرها و طراحان حملات فیشینگ است.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر