۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۶۶
فرماندار هشترود:
فرماندار هشترود در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان، گفت: منظور از پدافندغیرعامل دفاع با روش های غیرمسلحانه است و زمانی می توان عملکرد مناسبی در حوزه دفاع غیر نظامی داشت که شناخت جامع و کاملی از تهدیدات در این حوزه داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، فرماندار هشترود در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان، گفت: منظور از پدافندغیرعامل دفاع با روش های غیرمسلحانه است و زمانی می توان عملکرد مناسبی در حوزه دفاع غیر نظامی داشت که شناخت جامع و کاملی از تهدیدات در این حوزه داشته باشیم.

امینیان خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان پدافند غیرعامل تشکیل و سازماندهی قرارگاه های پدافندی در موضوعات مرتبط با تهدیدات است که برای نمونه در حوزه کالبدی کشور نیازمند تجهیز و مناسب سازی زیرساخت های اساسی از جمله آب، برق، جاده و ... است.

وی افزود: در حوزه اقتصادی نیز توجه به مولفه های اقتصاد درون زا باید در راس برنامه های کلان اقتصادی کشور قرار بگیرد تا در صورت انجام اقداماتی همچون تحریم اقتصادی و ... کمترین میزان تهدید متوجه مردم و کشور باشد و همین طور لازم است اقدامات اساسی در حوزه مردم محور با تلاش برای بالا بردن آستانه تحمل مردم صورت پذیرد چراکه دشمن باایجاد جنگ روانی بدنبال ناامید کردن مردم از نظام و کشور است.

وی در همین راستا به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان پدافندغیر عامل را مثل مصونیت سازی بدن انسان می دانند که از درون ما را مصون می‌کند، که اگر دشمن تهاجمی بکند و زحمتی بکشد و ضرب و زوری هم بزند اثری نخواهد داشت، در واقع با تقویت پدافندغیرعامل کشور را در برابر تهدیدهایی که از بیرون و داخل می شود مصون می کنیم.

امینیان خاطرنشان کرد: موضوع پدافند غیرعامل چنان جدی است که لازم است تمامی دستگاه‌های اداری، نهادهای انقلابی، بخش‌های خصوصی و نهادهای عمومی توجه خود را به این موضوع جلب کنند.

وی گفت: در شهرستان هشترود تعدادی از کارگروه‌های مربوطه فعالیت خود را در این خصوص آغاز کرده‌اند و لازم است دستگاه‌های عضو حداکثر تا ۱۰ مهر ماه برنامه‌های خود را برای هفته پدافند غیرعامل ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در همین خصوص ۳ همایش با موضوعات پدافند سایبری، پدافند کالبدی و پدافند اقتصادی برگزار خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر