۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۴۱۳۱
مدیرعامل بزرگترین بانک روسیه:
مدیرعامل اسبربانک روسیه با انتقاد از صندوق بین‌المللی پول گفت: این سازمان باید برچیده شود؛ چراکه راهکارهایش قادر به برآورده کردن تغییرات و اصلاحات ساختاری مورد نیاز نیست.
راشاتودی نوشت، هرمان گرف، مدیرعامل اسبربانک روسیه، صندوق بین‌المللی پول را مورد هدف انتقادات خود قرار داد و گفت این سازمان باید برچیده شود. 

گرف در سخنرانی خود در بیست و سومین کنگره سازمان بین‌المللی موسسات نظارت عالی، گفت: من حرف زیادی در مورد موسسات نظارت عالی ندارم، اما موسساتی مانند صندوق بین‌المللی پول باید بمیرند!

او اضافه کرد: من فکر می‌کنم آی‌ام‌اف واقعا مرده است. 

گرف که از سال ۲۰۰۷ تا کنون، مدیرعامل بزرگترین بانک روسیه است، می‌گوید: این سازمان نظارتی بین‌المللی قادر به برآورده کردن تغییرات و اصلاحات ساختاری مورد نیاز نیست و این چیزی است که سال‌های سال مورد بحث بوده است. سایر سازمان‌های بین‌المللی نباید به آی‌ام‌اف وابسته باشند، چراکه این سازمان تنها راهکارهایی قدیمی برای حل مشکلات ارائه می‌کند.

روسیه در شرایط اقتصادی بد پس از فروپاشی شوروی از صندوق بین‌المللی پول، وام گرفت و این صندوق خواستار این بود که روسیه برای بازپرداخت وام نرخ مالیات خود را افزایش دهد، آن هم در حالی که نرخ مالیات ۴۱ درصد تولید ناخالص ملی بود. 

با این که مسکو میلیاردها دلار به آی‌ام‌اف بدهکار بود، اما از انجام توصیه‌های این بانک برای بالا بردن مالیات سر باز زد و توانست با مدیریت صحیح در سال ۲۰۰۵میلادی یعنی ۳ سال زودتر از موعد مقرر کل بدهی خود به این صندوق را پس دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر