۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۴۱۲۸
سردار صابری:
جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران گفت: امروز نوآوری‌ها و اختراعات ما در حوزه نانو، صنعت موشکی، هسته‌ای و دفاعی پیش‌رو است.
سردار سیروس صابری جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس و با اشاره به برخی انتقاد ها در خصوص اینکه چرا آغاز جنگ را جشن میگیریم، گفت: ما شروع جنگ را جشن نمیگیریم بلکه شروع دفاع را جشن می گیریم.

وی ادامه داد: جنگی که سی و پنج کشور دنیا بر علیه ما رقم زدند و ما مردانه جلوی آن ها ایستادیم، خود این دفاع جشن گرفتن داشت و دارد. ما دفاع جانانه مردم، اتحاد تمام اقوام و ادیان و فرق را جشن می گیریم و این افتخار ماست.

سردار صابری در ادامه با اشاره به حضور گسترده و داوطلبان مردم از مناطق، شهر و روستاهای مختلف در جبهه ها خاطر نشان کرد: مناطقی مثل خراسان که از جنگ دور بودند یا عشایر ایران و همه اقوام، استان ها، زبان ها با هم متحد شدند این زیبایی را باید جشن گرفت، این که پایان جنگ چطور تمام شد بحث دیگری است. باعث افتخار است که ما جلوی تجاوز دیگران را گرفتیم و وجبی از خاکمان را واگذار نکردیم.

جانشین فرمانده سپاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط امروز  کشور،  تهدیدات و تحریم ها از سوی دشمنان و دلیل این تهدیدات اشاره کرد و  گفت: در هشت سال دفاع مقدس سی و پنج کشور دنیا از تمام توان و تکنولوژی برعلیه ما استفاده کردند و ماهم در شرایط بسیار نامساعدی بودیم. در تمام جنگ های می بینیم که کشور ها وابسته به یک ابرقدرت هستند اما در دفاع مقدس هر دو ابر قدرت در مقابل ملت ایران بودند اما در نتیجه پیروزی از آن ما بود.

وی با اشاره به اقتدار و صلابت ایران اسلامی با وجود همه سختی ها و توطئه های دشمنان انقلاب، تصریح کرد: امروز هم تمام کشورهای منطقه بحرانی هستند اما این بحران به ایران سرایت نمی کند، داعش در عراق و افغانستان هست اما در کشور ما نیست و این نتیجه جنگ تمام عیاریست که در مقابل تمام دنیا در ۸ سال دفاع مقدس انجام دادیم.

وی افزود: امروز در مورد کشور ما حتی تهدیدات از سوی دشمن با احتیاط انجام می‌شود؛ چون یک بار جنگ تمام عیار انجام دادند و نتیجه ای نگرفتند و اینکه چرا ما را تهدید می کنند کشور ما از نظر جغرافیایی منطقه مهمی است. روزانه ۱۸ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور می کند و گذرگاه بسیار مهمی است و دلیل دیگر این است که ایران تصمیم به استقلال گرفته و می خواهد بدون وابستگی به کشورهای دیگر روی پای خود بایستد و الگوی کشورهای دیگر باشد و این است که دشمنان می خواهند ما را به زانو در بیاورند و تمام سعی خود را میکنند که ما را از انقلاب پشیمان کنند.

سردار صابری خاطر نشان کرد: مردم ما هیچگاه قبول نمیکنند که ما را همانند عربستان و کویت و دیگر کشور ها تحقیر کنند. ما کشور بزرگی هستیم‌ و زیر بار این حقارت نمی رویم.

وی در پایان تاکید کرد: در گذشته ایران را به نفت و فرش می شناختند اما امروز ایران را به امام، رهبر و انقلاب می شناسند، این عزت و افتخار ماست که ژنرال های آمریکایی در مقابل بسیجی های ما درمانده شده اند. امروز نوآوری ها و اختراعات ما در حوزه نانو، صنعت موشکی، هسته ای و دفاعی پیشرو است. البته مشکلاتی هم داریم که ان شالله برطرف خواهد شد، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آن روزی که بر قله پیروزی بنشینیم نه تهدیدی هست نه دشمنی و نه تحریمی. ان شالله به آن روز نیز نزدیک هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر