۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۴۱۰۳
جلسه هم اندیشی و آموزشی پدافند غیرعامل و دفاع سایبری با حضور کارشناسان مرکز فناوری رسانه‌های دیجیتال، مشاور معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مرکز حراست و جمعی از اساتید دانشگاهی در سالن جلسات وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این جلسه سعید جابری انصاری مشاور معاون حقوقی، مجلس و امور استان ها ضمن تشکر از اهتمام معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشارکت جمعی، موضوع آموزش و ایجاد مفهمومی کاربردی درحوزه فرهنگ و هنر با محوریت پدافند غیرعامل توجه بر حوزه سایبری و نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به تکالیف قانونی و برنامه های توسعه ای کشور را ضروری برشمرد.

وی با اشاره به پروژه نفوذ دشمنان و آسیب های احتمالی از طریق حفره های سایبری به برگزاری دوره های آموزشی متعدد برای همکاران متخصص این امر در وزارتخانه تاکید کرد.

در این جلسه که با حضور معاونان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برگزار شد ضمن تبادل اطلاعات، علی ابراهیم نژاد از اساتید دانشگاه صنعتی شریف به تبیین موضوعات سایبری و تحولات این موضوع در دنیای امروزی پرداخت.

 وی همچنین با اشاره به نسل چهارم جنگ های روز دنیا که در این دوره انقلاب علوم و فن آوری های اطلاعاتی و ارتباطی و الکترونیکی است به تشریح ضرورت مطالعه و تحقیق در این امر و اتخاذ راهکارهای فرهنگ ساز با توجه به حجم گسترده کاربران از نرم افزارها در زندگی روزمره شان اشاره کرد.

همچنین در این نشست به موضوع پروژه نفوذ دشمن در جنگ سایبری و انواع ناامنی هایی که از طریق شنود، دستکاری، فریب و اختلال در پروژه های مهم و صنعتی کشور دنبال می شود اشاره و تاکید شد که دشمن از طریق رصد لایه های اطلاعاتی و اشرافیت بر اشخاص و شبکه ها می تواند در هر زمان که بخواهد اخلال ایجاد کند و باید راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه در نظر گرفت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر