۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۴۰۶۶
رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با فاکس‌نیوز دفاع از خود را حق ملت یمن دانست.

به گزارش پایداری ملی، «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با فاکس‌نیوز دفاع از خود را حق ملت یمن دانست. 

رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به سوال «کریس والاس»، مجری فاکس‌نیوز مبنی بر اینکه چقدر احتمال دارد در نیویورک به صورت اتفاقی با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند، گفت: «چرا اتفاقی دیدار داشته باشیم؟ اگر ما هدف بلندی را به نفع ملت داریم، باید برنامه‌ریزی کنیم و برای این کار اول باید اعتماد را به وجود بیاوریم.»

روحانی در ادامه گفت: «اعتماد چیزی است که آقای ترامپ بر هم زد، چون ما با هم توافق کرده بودیم و ترامپ بی‌دلیل از این توافق خارج شد. اگر دولت آمریکا علاقه دارد به مذاکره باید شرایط لازم را ایجاد کند.»

رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به ادعای مجری فاکس‌نیوز که با اشاره به طرح صلح ایران موسوم به «ابتکار صلح هرمز» گفت ایران آخرین کشوری است که باید طرح صلح پیشنهاد بدهد گفت: «ایران در طول چند دهه گذشته در برابر تروریسم مبارزه کرده و آنهایی که در ایران سال‌ها مردم را کشتار کرده‌اند و هزاران مردم بی‌گناه را کشته‌اند، الان در آمریکا تحت حمایت شما هستند.»

روحانی در ادامه گفت: «همین بولتون شما که چندی پیش مشاور امنیت ملی آمریکا بود از آنها پول می‌گرفت.»

کریس والاس گفت: «معذرت می‌خواهم قربان، شما صدها میلیون و شاید یک میلیارد دلار به حزب‌الله، حماس و گروه‌های مختلف داده‌اید. این حمایت از تروریسم نیست؟»

روحانی در پاسخ گفت: «شما مردمی که برای آزادی سرزمین خودشان دفاع می‌کنند را تروریست می‌خوانید؟ مردمی که سرزمینشان اشغال شده باید چکار کنند؟ باید بنشینند تماشا کنند؟ شما مردم یمن را که از خودشان دفاع می‌کنند تروریست می‌خوانید و آنهایی که بمب درست می‌کنند و در اختیار عربستان قرار می‌دهند تا مردم یمن و بیمارستان‌ها را بزنند، آنها را تروریست نمی‌دانید؟ شما می‌گویید که چرا پهپاد آمریکا را سرنگون کردیم؟ من از شما می‌پرسم چرا هواپیمای مسافربری ایران را در همان منطقه سرنگون کردید و ۲۹۰ مسافر بی‌گناه را کشتید؟ اگر ما دفاع کردیم از سرزمین خودمان دفاع کردیم.»

رئیس‌جمهور ایران در بخش دیگری از این مصاحبه گفته برای ایران تفاوتی می‌کند که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا دموکرات باشد یا جمهوری‌خواه. او گفت: «بنابراین، ما کسی را می‌خواهیم در آمریکا که به حرف خودش پایبند باشد.»

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر