۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۴۰۰۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در کارگروه تخصصی پشتیبانی و خدمات شهری شورای پدافند غیرعامل استان سمنان که با حضور خانم شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو استانداری برگزار گردید بر اهمیت مصون سازی زیرساخت­های شهری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در کارگروه تخصصی پشتیبانی و خدمات شهری شورای پدافند غیرعامل استان سمنان که با حضور خانم شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو استانداری برگزار گردید بر اهمیت مصون سازی زیرساخت­های شهری تأکید کرد.

ایرج کارخائی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان مصون سازی زیرساخت­های شهری را در مقابل تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی از اولویت­های مهم پدافند غیرعامل برشمرد.

وی با اشاره به وجود زمینه تهدیدات بالقوه و خطراتی که امنیت ملی و استقلال کشور را نشانه گرفته گفتند: ضرورت عقلی دفاع همه جانبه کاملا مشهود است زیرا شهرها به عنوان مراکز ثقل فعالیت­های اجتماعی، اداری- مدیریتی، اقتصادی – مالی، تولیدی و ... در اولویت­های اول مراکز ثقل کشور می باشند.

وی افزود: در استراتژی­های موفق جنگی اخیر کانون های جمعیتی ، مراکز حیاتی، حساس و مهم شهرها به اهداف جنگی تبدیل شده اند و می بایست با استفاده از معماری و شهرسازی مناسب و رعایت اصل پراکندگی در شهرها قدرت دفاعی شهر را در مقابل تهدیدات بالا برد.

ایرج کارخائی گفت: شهر و طراحی شهری در بحث پدافند غیرعامل جایگاه ویژه ای دارد و استفاده از تدابیر پدافند غیرعامل در کلیه سطوح برنامه ریزی شهری و معماری و شهرسازی می تواند علاوه بر کاهش خسارات و تهدیدات انسان ساز، در کاهش خطر پذیری در برابر انواع خطرات طبیعی نیز مفید واقع شود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان افزود: شهرداران و شهرداری­ها به دلیل اینکه وظیفه اداره شهر و صیانت از مردم در برابر تهدیدات را بر عهده دارند می بایست به صورت دقیق و با آینده نگری، بر اساس اصول علمی و استفاده از الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل شهرها را در برابر تهدیدات مصون سازند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان سمنان گفت: مطالعه، بررسی و دسته بندی دارایی­های استان یکی دیگر از اصولی است که در پدافند غیرعامل استان سمنان به آن می پردازیم و از سویی دیگر باید تهدیداتی که    می توان متوجه استان ما شود را شناسایی کنیم تا بتوانیم آسیب های این حوزه را کاهش دهیم، همچنین باید به مراکز پرخطر و همجواری آن با جمعیت توجه داشت تا بتوان پیامدهای احتمالی را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه هرشهری باید برای پاسخگویی به اینگونه تهدیدات یک طرح اضطراری داشته باشد، عنوان کرد: برای آمادگی بیشتر و پاسخگویی در شرایط خطر و بحران نیاز است برنامه­های آموزشی و برگزاری رزمایش­های مختلف برنامه­ریزی و تقویت شود.

ایشان افزودند: اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آمادگی دارد مانور و دوره های آموزشی مرتبط با   پدافند کالبدی برای شهرداری ها و دستگاه های مرتبط را جهت بالا بردن آمادگی و آگاهی افراد و دستگاه ها برگزار کند.

همچنین در این جلسه خانم شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نکات مختلف را در خصوص رعایت شهرداری­ها در مباحث ایمنی و حفاظت و توجه به الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل بیان داشت و در ادامه شهرداری­های استان گزارشی از فعالیت­های خودشان را در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر