۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۹۹۸
یک پایگاه متعلق به خبرنگاران مستقل افشا کرد پنتاگون تحت پوشش تأمین تسلیحات برای پلیس و ارتش ملی افغانستان، به داعش یمن سلاح می‌رساند.

به گزارش پایداری ملی، یک پایگاه اینترنتی خبرنگاران مستقل، اخیراً به مجموعه اسنادی دست یافته است که دست‌های پشت پرده ارسال سلاح  به تروریست‌ها در یمن را افشا می‌کند.

پایگاه خبرنگاران مستقل «آرمز واچ» در گزارش خود نوشت، زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره شکست دادن داعش در سوریه خودستایی می‌کرد، تروریست‌های داعش در یمن در حال استفاده از تسلیحات خریداری شده توسط واشنگتن بودند.

نویسنده این گزارش می‌نویسد: «اخیراً به‌طور ناشناس اسنادی جنجالی شامل ایمیل‌ها، یادداشت‌ها، قراردادها، تصاویر، زمان‌بندی تحویل، لیست‌های بسته‌بندی، شماره بدنه سلاح‌ها و مشخصات خریداران را از کمپانی‌های تسلیحاتی "کروسیک" و "جوگوایمپورت SDPR" واقع در صربستان دریافت کردم. در میان این اسناد درز کرده، پاسپورت‌های اسکن شده دلال‌های اسلحه و مقامات آمریکایی، عربستانی و اماراتی نیز به دستم رسید. این افراد در قاچاق حداقل ۳ میلیون قطعه سلاح‌ از صربستان به یمن و سوریه طی سه سال اخیر نقش داشتند».

او در ادامه می‌افزاید‌: «با دنبال کردن شماره سریال این سلاح‌های صربستانی توانستم خریدار گلوله‌های خمپاره‌ای که در دست تروریست‌های داعش در یمن بود تا دولت آمریکا شناسایی و ردیابی کنم. این مدارک بزرگ‌ترین دروغ آمریکایی‌ها در زمینه سیاست خارجی را افشا می‌کند. مبارزه با تروریسم به‌طور رسمی و پشتیبانی از آن به‌صورت پنهانی».

در این گزارش آمده است، در جنگ یمن که به گفته سازمان ملل متحد بدترین بحران بشری جهان محسوب می‌شود، داعش در کنار ائتلاف به رهبری سعودی‌ها، علیه «حوثی‌ها» که شمال یمن را در دست دارند می‌جنگد.

سرنخ اول: ویدئوی تبلیغاتی داعش تأمین‌کننده آمریکایی سلاح‌هایش را لو می‌دهد

نویسنده گزارش در توضیح تحقیقات خود می‌نویسد: «در تاریخ ۲۷ جولای ۲۰۱۹ داعش ویدئویی تبلیغاتی درباره شاخه این گروه تروریستی در یمن منتشر کرد. این ویدئو صحنه‌هایی وحشیانه شامل سر بریدن اسیران توسط داعش در یمن را به تصویر می‌کشد. در فریمی ۵ ثانیه‌ای در این ویدئو سلاح‌های خریداری شده توسط دولت آمریکا در دستان تروریست‌ها دیده می‌شود. در ادامه توضیح می‌دهم چگونه به این نتیجه رسیدم. علامت ثبت شده بر روی گلوله‌های خمپاره به وضوح قابل مشاهده هستند - «82mm M74 HE KV lot 04/18» - که در آن «KV» به این معنا است که این گلوله‌های خمپاره توسط کارخانه تولید سلاحی در صربستان ساخته شده‌اند (K حرف اول کلمه کارخانه کروسیک و V حرف اول والیوو، شهری است که کارخانه در آن قرار دارد). اعداد «04/18» به این معنی است که گلوله‌های خمپاره مربوط به شماره قطعه ۴ بوده و در سال ۲۰۱۸ تولید شده‌اند».

وی در ادامه شرح می‌دهد: «بر اساس مدارکی که از صادرات تسلیحات از کروسیک داشتم توانستم شماره سریال مربوط به 04/08‌ را ردیابی کنم و مشخص شد که خمپاره‌هایی دراختیار داعش در ویدئو، توسط شرکت "الاینت تِک سیستمز" (شرکت تابعه تحت مالکیت کامل کمپانی ATK Orbital در آمریکا) به نیابت از دولت آمریکا خریداری شده‌اند. صادرکننده [این تسلیحات] شرکت صربستانی جوگوایمپورت SDPR بود. لیست بسته‌بندی سلاح‌ها برای صادرات در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۱۸ امضا شده بود. این‌ [سلاح‌ها] تحت قراردادی به شماره MP00135498 بین جوگوایمپورت SDPR و الاینت تِک سیستمز آمریکا خریداری شدند. تعداد این مهمات ۱۰۵۰۰ عدد بود. بر اساس این قرارداد، شرکت الاینت تِک سیستمز آمریکا این تعداد گلوله خمپاره را "برای نیازهای دولت آمریکا" خریداری کرده بود». او مبلغ این قرارداد را ۸,۰۴۳,۹۷۵ دلار آمریکا عنوان می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: «آدرس ارسال محموله این سلاح‌ها در قرارداد، یک انبار مهمات دولتی در "لیک‌سیتی" واقع در ایالت «میزوری» آمریکا قید شده است اما در اسناد ضمیمه، به انبار مهمات ارتش ملی افغانستان در " پل‌چرخی" (واقع در شرق کابل)، مرکز فرماندهی مشترک امنیتی انتقالی، تغییر پیدا کرده است. این مرکز، یکی از آژانس‌های اصلی وزارت دفاع آمریکا است که تحویل محموله‌ها از محل صدور تا مصرف‌کننده نهایی را دنبال کرده و تحویل به انبار مهمات در کابل را هماهنگ می‌کند».

او همچنین می‌نویسد: «به‌علاوه، اسناد نشان می‌دهد که شرکت الاینت تِک سیستمز سلاح‌های صربستانی را تحت قرارداد فدرال آمریکا با شماره W52P1J16D0058-0007 خریداری کرده است. بر اساس دفتر ثبت قراردادهای فدرال آمریکا، این قرارداد به ارزش ۵۰,۴۲۶,۸۴۷ دلار بین  شرکت الاینت تِک سیستمز و اداره ارتش آمریکا جهت انتقال سلاح‌های استاندارد غیرآمریکایی به افغانستان طی سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ ثبت شده است».


سندی که نشان می‌دهد گلوله‌های خمپاره‌ای که در ویدئوی تبلیغاتی داعش دیده می‌شوند توسط دولت آمریکا از یک شرکت صربستانی خریداری شده بودند

 


عبارت «82mm M74 HE KV lot 04/18» که روی گلوله‌های خمپاره درون ویدئوی تبلیغاتی داعش یمن ثبت شده است نشان می‌دهد این تسلیحات در کارخانه‌ای در صربستان ساخته شده‌اند

 

خرید سلاح برای داعش یمن به نام پلیس ملی افغانستان

منتشرکننده این مدارک می‌نویسد بر اساس ایمیل‌های تبادل شده بین کمپانی‌های کروسیک و جوگوایمپورت SDPR محموله‌های ارسالی در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۸ و ۱۵ اوریل ۲۰۱۸ جابجا می‌شوند اما علت آن شرح داده نمی‌شود. شرکت هواپیمایی «سیلک وی» که که انتقال سلاح‌ها را انجام می‌دهد از رمز تماس نظامی مربوط به عملیات‌های پشتیبانی نیروهای «ناتو» در افغانستان استفاده می‌کند». چنین اقدامی به این معنا است که سلاح‌ها تحت پوشش برنامه مأموریت تمرین، مشاوره و مستشاری ناتو در افغانستان منتقل شدند.

در ادامه گزارش آمده است، طبق قرارداد دیگری با شماره W52P1J16D0058-0006 در ماه می ۲۰۱۸ چهار پرواز شرکت سیلک وی ۴۰۲۳۶ قطعه گلوله خمپاره برای پلیس ملی افغانستان ارسال شده است. تمامی این خمپاره‌ها توسط شرکت الاینت تِک سیستمز به نیابت از اداره ارتش آمریکا با ارزش ۸۱.۵ میلیون دلار خریداری شدند. بر اساس دفتر ثبت قراردادهای فدرال آمریکا، قرارداد شماره  W52P1J16D0058-0006 جهت انتقال مهمات استاندارد غیرآمریکایی و سیستم‌های سلاح‌های خمپاره‌ای امضا شده است. کشور مبدأ این قرارداد بلغارستان است و این بدین معنا است که سلاح‌های بلغاری نیز تحت قرارداد مشابهی توسط پنتاگون خریداری شده‌اند. تصادفاً در همان ویدئوی تبلیغاتی مسلسل‌های «AR-SF» ساخت بلغارستان نیز در دستان تروریست‌های داعش در یمن دیده می‌شوند. این سلاح‌ها نیز به مقصد پلیس ملی افغانستان و انبار مهمات پل‌چرخی ارسال شدند. پیش‌تر کمیته‌ای در سنای آمریکا این انبار را در پی قاچاق صدها سلاح توسط شرکت‌ خصوصی بدنام آمریکایی «بلک واتر» مورد تفحص قرار داده بود.

تأمین سلاح تروریست‌ها از طریق ۳۵۰ پرواز دیپلماتیک 

نویسنده گزارش می‌نویسد: به‌طور کلی «شرکت هواپیمایی سیلک وی، مستقر در کشور آذربایجان، با دولت آمریکا برای جابجایی تسلیحات خریداری شده از صربستان و بلغارستان قرارداد دارد. یادداشت‌های دیپلماتیکی که در سال ۲۰۱۷ به دستم رسید نشان می‌دهد که شرکت هواپیمایی سیلک‌ وی ۳۵۰ پرواز دیپلماتیک با محموله سلاح برای تروریست‌های مستقر در خاک سوریه، افغانستان، یمن و آفریقا انجام داده است. این پروازها به‌وسیله پنتاگون، عربستان سعودی و امارات متحده عربی کرایه شده بودند. سلاح‌ها به‌طور مخفیانه در باکو، پایگاه اینجرلیک ترکیه، پایگاه هوایی شاهزاده سلطان و غیره با پوشش فرود برای پشتیبانی فنی تخلیه شده و سپس هواپیمای خالی به مسیر خود ادامه می‌دهند. اسناد منتشر شده جدید نشان می‌دهد که جابجایی این محموله‌های بین‌المللی سلاح هیچ‌گاه متوقف نشده و تا به امروز ادامه دارند».

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر