۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۵۳۹۷۱
نخست‌وزیر استرالیا با ادعای اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در موضوع حمله به تاسیسات آرامکو خویشتن‌داری نشان داده، از پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا حمایت کرد.

به گزارش پایداری ملی، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا بامداد یکشنبه با متهم کردن ایران به تنش‌زایی در منطقه غرب آسیا، مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور در پاسخ دادن به این اقدامات از خود «خویشتن‌داری» نشان داده است.

به نوشته وبگاه «اسکای نیوز» موریسون که به آمریکا سفر کرده در دیدار با ترامپ در کاخ سفید، با ادعای اینکه واشنگتن در موضوع حمله اخیر به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در عربستان سعودی خویشتن‌داری کرده است، گفت: «من این مسئله را زمانی که مشارکت خود در [ائتلاف دریایی آمریکا] را اعلام کردم نیز گفته بودم... رئیس جمهور [ترامپ] تمایل ذاتی به سمت خویشتن‌داری نشان داده است و من به این خاطر او را تحسین می‌کنم».

در روزهای گذشته پس از عملیات ارتش و انصارالله یمن علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی در مناطق «بقیق» و «خریص»، آمریکا و عربستان سعودی که در مقابله با تسلیحات یمنی‌ها ناکام مانده‌اند، ایران را عامل این ناکافی معرفی کرده‌اند. واشنگتن و ریاض مدعی هستند که ارتش یمن توان انجام چنین عملیات پیچیده‌ای را نداشته است، بنابراین این ایران بوده که این عملیات را انجام داده است.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز با رد این ادعا، گفت دلیل اتهام‌زنی به ایران این است که آمریکا و عربستان باور نمی‌کنند ملت یمن با دستان خالی، به چنین توانمندی‌هایی دست یافته باشند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در سفری منطقه‌ای به عربستان سعودی و بعد از آن امارات عربی متحده رفته، روز پنجشنبه مدعی شده بود کشورش همچنان به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز در منطقه و ایجاد ائتلاف است و این در حالی است که ظریف به «تهدید دنیا» و «تهدید‌های خود به جنگ در منطقه» ادامه می‌دهد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر