۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۳۸۹۷
فرماندار رضوانشهر
فرماندار رضوانشهر گفت: پدافند غیر عامل یک ضرورت است و تأثیرات مثبت آن را باید به اطلاع مردم برسانیم.
به گزارش پایداری ملی، محمدمهدی مظفری در جلسه پدافند غیر عامل این شهرستان گفت: مدیران و اعضای جلسه اقدام به تهیه شناسنامه پدافند غیرعامل شهرستان در یک نسخه برای تصمیم گیری در موارد خاص کنند و نقشه های مربوط به تاسیسات و شبکه ها را در اختیار ما قرار دهند تا در مواقع ضروری قابل استفاده و دسترسی باشد.

 وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: باید در کلیه حوزه های خدماتی و عمرانی دید و نگرش پدافند غیر عامل داشته باشیم و با آینده نگری در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی با بهره گیری از منابع جایگزین  پیش بینی شده از گسترش بحران جلوگیری کنیم.

 فرماندار رضوانشهر با اشاره به تاثیرات مثبت پدافند غیرعامل گفت: برای مقابله با تهدیدات و آسیب های دشمنان،  پدافند غیر عامل یک ضرورت و نیاز است.

 مظفری گفت: همه دستگاه ها و نهادها ممکن است در خطر آسیب و تهدید باشند، بنابراین در پدافند غیر عامل قرار گرفته و باید آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدات احتمالی را داشته باشند.

 وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی یک ستاد پدافند غیرعامل را تشکیل دهند، گفت: همه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان باید اطلاعات کاملی را در اختیار داشته باشند و در هفته پدافند غیر عامل نتیجه اقدامات و آسیب شناسی و همچنین راهکارهای پیشگیری و مقابله با تهدیدات احتمالی را به دبیرخانه پدافند غیر عامل در فرمانداری تحویل دهند.

 فرماندار رضوانشهر گفت: همه باید تلاش کنیم فرهنگ پدافند غیرعامل در بین افراد جامعه نهادینه شود، چرا که بهترین راه مقابله با آسیب ها و تهدیدات احتمالی و همچنین کاهش خسارات مالی و جانی، فراگیری آموزش ها و اقدامات پدافند غیر عامل است.

 پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی گفته می شود که با اجرای دقیق آنها می‌توان از وارد شدن خسارات مالی و تلفات جانی جلوگیری کرده و میزان خسارات و تلفات احتمالی را به حداقل ممکن کاهش داد.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر