۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۸۲۸
استاندار هرمزگان:
استاندار هرمزگان گفت: از ظرفیت تمام سدها از جمله سد «استقلال» باید برای پایداری کشاورزی در هرمزگان استفاده شود.
به گزارش پایداری ملی، استاندار هرمزگان صبح دوشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان که در سال جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هیچ دستگاهی به تنهایی مجاز به صدور مجوز نیست و سرمایه‌گذار باید به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ارجاع داده شود و استعلامات انجام شود.

وی عنوان کرد: طرح‌ها و روند صدور مجوزها باید از مسیر خاصی عبور کند تا نظارت و کنترل دقیقی بر روی آن‌ها باشد به همین جهت دستگاه نباید استعلامات را بر عهده داشته باشد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: یکی از منتقدان واگذاری ارضی میگو پیشنهاد داشت که زمین‌ها به افرادی واگذار شود و پس از آن به اشخاصی دیگر واگذار شود.

وی ادامه داد: بنده با این پیشنهاد مخالفت کرده چراکه تقاضا وسیع تر خواهد شد و ما قادر به پاسخ به تقاضا نخواهیم شد به همین دلیل در بحث گلخانه‌ها نیز به دنبال ایجاد شهرک‌های‌ گلخانه‌ای هستیم.

همتی ابراز داشت: در حال حاضر به اندازه کافی متقاضی زمین برای پرورش میگو در استان هرمزگان وجود دارد.

استاندار هرمزگان گفت: باید سرمایه‌گذارانی که توان مالی دارند مورد حمایت قرار گیرند تا سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان رونق پیدا کند در غیر این صورت بسیاری از زمین‌های استان بلا استفاده باقی خواهند ماند و به همراه عدم توسعه یافتگی بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز ایجا خواهند شد.

همتی اظهار داشت: شرکت شهرک‌های کشاورزی برای جلوگیری از زمین خواری ایجاد شده است و برای از بین بردن شائبه‌ها برنامه‌ای خاص تدوین شده است.

وی تشریح کرد: صنعت میگو در استان هرمزگان از لحاظ اشتغال و تاثیر بر اقتصاد از نفت نیز پیشی خواهد گرفت و با توجه به بزرگی این صنعت نیاز به مطالعات زیادی وجود دارد و واحدهای تحقیق وتوسعه نیز در کنار این پهنه‌ها ایجاد خواهد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تا عمق ۱۰۰ کیلومتر از ساحل برای تامین آب آشامیدنی مردم از آبشیرینکن استفاده خواهد شد و از تمام سدها از جمله سد "استقلال" باید به برای تامین آب کشاورزان استفاده شود تا کشاورزی استان هرمزگان به پایداری لازم برسد.

همتی مطرح کرد: به دنبال این هستیم که ۱۵۰ هزار متر مکعب دیگر آب آشامیدنی از آبشیرینکن‌ها خریداری شود و اگر این مهم میسر شود عملا نیاز آب شرب بندرعباس به سد میناب از بین خواهد رفت اما همچنان یک ارتباط پدافندی میان آن دو برقرار خواهند ماند.

وی عنوان کرد: از آب سد جگین برای شهرک‌ها و صنایع استفاده نخواهد شد و تمام آن برای کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همتی ابراز داشت: خرید تضمینی آب از آبشرینکن یک هزینه ملی است که خوشبختانه تاکنون از محل ردیف ملی اعتبار خرید ۵۰ هزار لیتر مکعب آب شرب تامین شده است و امیدوارم ۱۵۰ هزار متر مکعب دیگر نیز از طریق اعتبارات ملی پرداخت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر