۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۳۷۶۹
«جنبش الابدال» عراق:
جانشین فرمانده جنبش الابدال وابسته به سازمان «الحشد الشعبی» عراق اعلام کرد که نیروهای مقاومت عراق آماده پاسخ به حملات صهیونیست‌ها هستند و قرار است این حملات از خاک سوریه انجام شود.

به گزارش پایداری ملی، «حرکة الابدال» (جنبش الابدال) عراق اعلام کرد که گروه‌های مقاومت در این کشور آماده پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی هستند.

جنبش الابدال وابسته به سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق است و شماری از نیروهای آن، در کنار ارتش سوریه، علیه عناصر تروریستی مبارزه می‌کنند.

«کمال الحسناوی» جانشین فرمانده الابدال به روزنامه «العربی الجدید» -نزدیک به قطر- گفت که با وجود آمادگی نیروهای مقاومت عراق برای پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها، زمان آغاز این عملیات هنوز تعیین نشده است.

الحسناوی تأکید کرد که پاسخ نیروهای مقاومت عراق به رژیم صهیونیستی، از سوریه خواهد بود و خاک این کشور، «محل آغاز حمله به دشمن صهیونیستی است».

این در حالی است که پهپادهای متعلق به رژیم به صهیونیستی بارها مواضع الحشد الشعبی را در مناطق مختلف عراق هدف قرار دادند که در جریان حملات سوم شهریور به الحشد، دو نفر از نیروهای این سازمان به شهادت رسیدند.

با وجود اینکه ادله بسیاری وجود دارد که ثابت می‌کند رژیم صهیونیستی عامل این حملات است، ولی دولت عراق این مسئله را رسما اعلام نکرده است. ائتلاف الفتح عراق نیز از دولت این کشور خواست که موضع خود را اعلام کند، و گرنه موضع دیگری اتخاذ خواهد کرد.

کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق هم به نقل از طرف آمریکایی که مسئول حمایت و نظارت بر حریم هوایی عراق است، اعلام کرد که پهپادهای اسرائیلی این حملات را انجام دادند.

 الحسناوی که هم اکنون در بغداد حضور دارد، اعلام کرد که «رژیم صهیونیستی به گروه‌های مقاومت [عراق] حمله کرد، و حزب الله لبنان، پاسخ[این حملات] را داد».

وی تأکید کرد که گروه‌های مقاومت عراق که در سوریه حضور دارند، «آماده هستند پاسخ رژیم صهیونیستی را بدهند».

این فرمانده الحشد درباه شایعاتی مبنی بر مخالفت دولت سوریه با ایجاد جبهه عملیات در جولان اشغالی، در صورت هر گونه تنش نظامی بین گروههای عراقی و رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد که «هیچ منعی از سوی دولت سوریه برای استفاده از اراضی سوریه به منظور آغاز عملیات علیه اسرائیل وجود ندارد و این شایعات درست نیست».

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر