۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۶۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: مردم در ارتباط با اهمیت پدافند غیرعامل برای مواجه با هرگونه تهدید سایبری و مقابله با آن شناخت کمی دارند و اطلاعات آنها باید افزایش یابد.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود ایجاد کارگروه فرهنگی و اطلاع‌رسانی، اقدام موثر به منظور افزایش شناخت مردم از پدافندغیرعامل صورت نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم معنی و تعریف پدافند غیرعامل را نمی دانند که باید با اتخاذ راهبردهای اصولی برای فرهنگ‌سازی و اجرای این اصل مهم برای مقابله با هرگونه تهدیدی اقدام کرد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: ۱۲ کارگروه برای تدوین طرح و اجرای پدافند غیرعامل با همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان تعریف شده است که براساس اهمیت، این کارگروه ها مهم‌ترین برنامه‌ها را در گام عملیاتی قرار می دهند.

کارخایی اضافه کرد: نقش سازمان‌های مردم نهاد برای فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در جامعه غیرقابل انکار است و با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برای همکاری با سمن‌ها در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل اقدام هایی انجام شده است.

وی تصریح کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی سمنان برای تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان سمنان مطلوب است، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها با تخصیص اعتبار و هماهنگی بین دستگاهی اقدام‌های خوبی در سال‌های گذشته برای افزایش آگاهی مردم از پدافندغیرعامل انجام دادند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با سازمان‌های مردم نهاد برای فرهنگ‌سازی و توجه به پدافند غیرعامل در دستور کار است که با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت ها، برای توسعه استان در این بخش تلاش می شود.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

منبع: ایرنا


منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر