۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۷
کد خبر: ۵۳۶۹۴
پکن:
سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه با انتقاد از «رویکردهای غلط» واشنگتن در قبال تهران، گفت آمریکا باید از اعمال فشار و تحریم علیه ایران دست بردارد.
به گزارش پایداری ملی، «هوا چانیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه از سیاست‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و گفت واشنگتن باید به فشار تهران پایان دهد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، چانیینگ که در نشست خبری هفتگی در پکن صحبت می‌کرد، گفت آمریکا باید «از رویکردهای غلطی نظیر تحریم‌های یکجانبه و فشار شدید به علیه ایران، دست بردارد.»

وی افزود: «در عین حال، تمام طرف‌های این توافق باید خود را به اجرای کامل و مؤثر آن متعهد کنند. امیدواریم که طرف‌های مربوطه به راهکاری مرضی الطرفین برسند و در جهت کاستن از تنش‌ها حول مسئله هسته‌ای ایران تلاش کنند.»

دولت آمریکا تنها در هفته گذشته و در حالی که فرانسه پیشنهاد ایجاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای ایران را مطرح کرده بود، سه دور تحریم تازه علیه ایران و شرکت‌های مرتبط با ایران اعمال کرد. «برایان هوک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران هم گفت واشنگتن حاضر نیست برای فروش نفت ایران معافیتی صادر کند.

ایران در واکنش به این تحولات و عدم تحقق تعهدات طرف‌های باقی‌مانده در برجام، روز شنبه با تعلیق محدودیت‌های تحقیق و توسعه غنی‌سازی، وارد سومین مرحله از مسیر کاهش تعهد به برجام شد.


منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر