۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۸۵
دفتر ریاست جمهوری افغانستان (ارگ) با استقبال از لغو مذاکرات آمریکا و طالبان، تاکید کرد که روند صلح به‌دلیل خشونت‌های مداوم طالبان در افغانستان تعلیق شده است.

 دفتر ریاست جمهوری افغانستان (ارگ) در پی لغو مذاکرات آمریکا و طالبان از سوی دونالد ترامپ، تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 28 سپتامبر (6 مهر) برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام ارگ، روند صلح به دلیل خشونت‌های مداوم طالبان به حالت تعلیق در آمده است و صلح واقعی هنگامی به دست خواهد آمد که طالبان کشتار مردم افغانستان را متوقف کرده و آتش‌بس و مذاکره با دولت افغانستان را بپذیرند.

ارگ در ادامه با قدردانی از تلاش‌های متحدان افغانستان در روند صلح، افزود که دولت افغانستان می‌تواند با آمریکا و دیگر متحدان خود در برقراری صلح شرافتمندانه و پایدار همکاری کند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 28 سپتامبر برای تشکیل دولتی قدرتمند و قانونی که بتواند روند صلح را با دقت پیش برد، تاکید کرد.

به گزارش فارس، پیش از نیز نیز «صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از اعلام موضع دولت این کشور در قبال تصمیم ترامپ مبنی بر لغو مذاکرات با طالبان خبر داده بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه از لغو نشست محرمانه با سران ارشد طالبان و رئیس‌جمهور افغانستان در «کمپ دیوید» خبر داد.

به گفته ترامپ، حمله اخیر طالبان در کابل که طی آن 2 نظامی خارجی از جمله یک تروریست آمریکایی کشته شدند، موجب لغو این نشست شده است.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر