۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۷۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی تاکید کرد:
جلسه ستاد گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی به ریاست مدیر کل پدافند غیرعامل استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این جلسه محمدباقر آقایی، مدیر کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، به واقعه کربلا و شهادت امام سوم شیعیان که حاضر به تسلیم در برابر زور و تزویر نشد، اشاره کرده و ارتباط پدافند غیرعامل با نهضت عاشورا را به صورت تحلیلی بیان کرد. وی اظهار داشت: اقدامات دفاعی در صحنه کربلا منطبق با الگوهای کلاسیک پدافند غیرعامل بود.

آقایی همچنین با اشاره به تهاجم فرهنگی صورت گرفته در زمینه عزاداری ها، شبیه سازی فرهنگی را تهدیدی مهم برشمرد. وی اظهار داشت: امروزه عزاداری های اصیل به تدریج جای خود را به عزاداری های غربی می دهند و این یک تهدید اساسی است و رسالت پدافند مردم محور در این زمینه، مقابله با این پدیده و بازیابی فرهنگ اصیل عاشورایی است.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل استان علل تداوم و پایداری عاشورا و اسلام را از منظر پدافند غیرعامل، در سه مورد ایمان، جهاد، روحیه ایثار، مقاومت و شهادت یاران امام حسین؛ تحمل سختی ها و رنج ها توسط خانواده و یاران امام و اسرای کربلا که نشان از اعتقاد، ایمان قوی و پایداری در باورها داشت؛ دیپلماسی نقش سخنرانی و مذاکره حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در مواجهه با دشمنان بیان کرد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان در ادامه بیان داشت: پدافند غیرعامل رابطه جدایی ناپذیری با عاشورا دارد و فرهنگ محرم با فرهنگ پدافند غیرعامل گره خورده است. واقعه عاشورا نیز بزرگترین پشتوانه معنوی و قدرت دفاعی ایران اسلامی است و انقلاب اسلامی با تاسی از نهضت سید الشهدا و درس مقاومت آن در دوران دفاع مقدس به پیروزی رسیده و در مقابل تهدیدات و توطئه ها ایستادگی کرده است.

وی سپس در خصوص جلسه نکوداشت هفته پدافند غیرعامل و برنامه های این هفته توضیحات لازم را ارائه داد و با بیان این که این هفته فرصتی برای گفتمان سازی بین دستگاه های اجرایی و نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل ایجاد می کند، درک و احساس مشترک مدیران را با استفاده از ظرفیت های دستگاه ها و با رویکرد جهادی جهت مصون سازی زیرساخت های حیاتی کشور ضروری دانست.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: امسال کشور ما تحت شدیدترین تحریم های دیپلـماتیک، اقتصادی و ... قرار گرفته است و نقش پدافند غیرعامل بسیار بیشتر از گذشته نمود پیدا کرده، لذا باید در جهت مقابله با تهدیدات ناشی از تحریم و بی اثر سازی و خنثی کردن اثرات ناشی از تحریم ها گام های محکمی برداریم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر