۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۷۲
رئیس پلیس فتا استان کردستان از شناسایی و دستگیری فروشنده دستگاه اسکیمر خبر داد و گفت: متهم با راه‌اندازی کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام اقدام به فروش و کپی‌برداری از کارت عابر بانک می‌کرد.

 سرهنگ مهدی دانش‌پور از شناسایی و دستگیری فروشنده دستگاه اسکیمر خبر داد و اظهار داشت: متهم با راه‌اندازی کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام اقدام به فروش دستگاه اسکیمر (کپی‌برداری از کارت عابر بانک) می‌کرد.

وی افزود: کارشناسان این پلیس در پی رصد و پایش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کانال تلگرامی را مشاهده کردند که در زمینه فروش و تحویل دستگاه اسکیمر فعالیت می‌کرد، سپس پرونده قضایی تشکیل و تلاش برای شناسایی گرداننده کانال آغاز شد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان ادامه داد: تحقیقات میدانی پلیس برای شناسایی گرداننده کانال و عاملان فروش دستگاه اسکیمر، آغاز که مدیر کانال در یکی از محله‌های سنندج شناسایی و در یک عملیات پلیسی با چند دستگاه اسکیمر دستگیر شد.

وی گفت: دومین متهم دستگیر شده که در یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور راننده تاکسی آنلاین بود با قرار دادن دستگاه کارتخوان متصل به اسکیمر مسافرین خود را طعمه قرار میداد، این راننده با جاسازی هد دستگاه سکیمر در داخل دستگاه POS و اتصال آن از طریق بلوتوث به گوشی موبایل خود متصل و در زمانی که کارت بانکی مسافر را به دستگاه کارتخوان می‌کشید، همزمان موبایل خود را در دست گرفته و در زیر دستگاه پوز قرار می‌داد که برای مسافر قابل تشخیص نبود و از این طریق سوءاستفاده می‌کرد.

سرهنگ دانش‌پور خاطرنشان کرد: سومین متهم دستگیرشده نیز یک جوان آشنا با رایانه و برنامه‌نویسی که در زمینه نفوذ اقدامات فنی زیادی را انجام داده بود، خریدار دیگر نیز یک فروشنده بود که از اعتماد خریداران سوءاستفاده می‌کرد؛ با هماهنگی مقام قضایی خریدار شناسایی و دستگیر و از آنان 5 دستگاه اسکیمر و تعداد زیادی کارت بانکی خام کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتا کردستان به شهروندان توصیه کرد که هنگام استفاده از کارت‌بانکی و خرید از دستگاه POS، بالأخص دستگاه POS سیار، حتماً تمامی عملیات بانکی و تراکنش‌های خرید، توسط خودشان انجام گیرد و در صورت مشاهده دستگاه‌های ناشناس و شبیه دستگاه اسکیمر سریعاً مراتب را به پلیس فتا از طریق سایت این پلیس به نشانی  WWW.Cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی اطلاع دهند.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر