۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۳۶۳۶
ایرج کارخایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح جامع پدافندغیرعامل در پنج گام در استان سمنان در دست تدوین است که تدوین این طرح اکنون در گام سوم قرار دارد.
به گزارش پایداری ملی ایرج کارخایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح جامع پدافندغیرعامل در پنج گام در استان سمنان در دست تدوین است که تدوین این طرح اکنون در گام سوم قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: تدوین طرح جامع پدافندغیرعامل استان سمنان براساس ارزیابی‌های انجام شده تا پایان امسال به اتمام می رسد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: شناسایی مهم‌ترین بخش‌های حساس، تجزیه و تحلیل در نحوه مصون‌سازی و اتخاذ راهکارهای علمی و عملی برای مقابله با هرگونه تهدید، از جمله برنامه‌های است که در طرح جامع پدافندغیرعامل تدوین می شود.

کارخایی تصریح کرد: تدوین طرح جامع پدافندغیرعامل در استان‌های کشور مشترک نیست و هر منطقه براساس موقعیت جغرافیایی نسبت به تدوین این سند بالادستی اقدام می کند.

وی خاطر نشان کرد: از فروردین ۹۸ تاکنون ۳۰۰ نفر ساعت آموزش پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف در استان ارایه شد که این برنامه تا پایان امسال به صورت هدفمند ادامه می یابد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: توجه به زیرساخت‌ها و مصون‌سازی در برابر هرگونه تهدید احتمالی باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر