۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۶۳۴
کارگاه آموزشی الزامات امنیت سایبری در ادارات دولتی باحضور مدیران وکارشناسان فناوری اطلاعات ادارات وسازمانهای دولتی استان در تالار مولوی دانشگاه کردستان باهمکاری اداره کل پدافند غیر عامل ،مرکز آپا دانشگاه کردستان،اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات وکارگروه فناوری اطلاعات وارتباطات پدافند غیر عامل استان برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، کارگاه آموزشی الزامات امنیت سایبری در ادارات دولتی باحضور مدیران وکارشناسان فناوری اطلاعات ادارات وسازمانهای دولتی استان در تالار مولوی دانشگاه کردستان باهمکاری اداره کل پدافند غیر عامل ،مرکز آپا دانشگاه کردستان،اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات وکارگروه فناوری اطلاعات وارتباطات پدافند غیر عامل استان برگزار گردید.

برگزاری کارگاه آموزشی الزامات امنیت سایبری در ادارات دولتی کردستان

در ابتدای کارگاه دکتر کرمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان، در ارتباط با اهمیت امنیت در فضای سایبری و موقعیت کشور ایران در این حوزه نکاتی را ارائه کردند. همچنین به نقش دانشگاه برای ارتقا سطح فنی مهندسین این حوزه مطالبی را بیان نمودند. سپس مهندس سعیدی مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سخنرانی خود خبر از رشد چشمگیر استفاده از سرویس‌های فناوری اطلاعات در استان دادند و آمارهایی را از وضعیت استان کردستان در زمینه تعداد آسیب‌پذیری‌ها و بات‌ها در سطح استان بر طبق گزارش سامانه رصد مرکز ماهر ارائه کردند که با مقایسه آمارهای استان‌های همجوار، وضعیت استان کردستان را به نسبت مطلوب ارزیابی کردند.

سپس کارگاه اصلی با سرفصل‌های حفاظت اطلاعات،امنیت فیزیکی، امنیت شبکه، پیکربندی امن دستگاه‌های WiFi، امنیت وب و امنیت ویندوز شروع شد. همچنین چند سناریوی عملی مبتنی بر سرفصل‌های ارائه شده نیز توسط کارشناسان مرکز آپا اجرا گردید. در این کارگاه بالغ بر 150 نفر از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات ادارات و سازمان‌های استان حضور داشتند و با چک‌لیست‌های تخصصی مرکز آپا درخصوص امنیت در ادارات آشنا شدند و در ارتباط با توانمندی‌های موجود در مرکز آپا دانشگاه کردستان برای برگزاری دوره‌های تخصصی مختلف نکاتی نیز بیان گردید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر