۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۱۶
نماینده دائم کویت در سازمان ملل از شکایت کشورش علیه عراق به شورای امنیت خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، «منصور العتیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل گفت که بنا به درخواست دولت این کشور در تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) نامه‌ای را درباره احداث سکوی دریایی در منطقه «فشت العیج» واقع در آب‌های منطقه‌ای کویت، به شورای امنیت ارائه کرده است.

العتیبی در مصاحبه با خبرگزاری کویت(کونا) گفت که این نامه در پاسخ به نامه عراق به شورای امنیت در تاریخ ۷ آگوست (۱۶ مرداد) ارائه شده است.

به گفته او در نامه عراق تنها به منطقه دریایی مابعد نقطه شماره ۱۶۲ اشاره شده و این منطقه هنوز ترسیم مرزی نشده و عراق نیز با ارسال این نامه قصد تأکید بر مواضع این کشور در این نقطه را داشته است.

به گفته العتیبی شورای امنیت معمولا این نامه‌ها را مورد بررسی قرار نمی‌دهد و هدف از آن تنها مستندسازی مواضع کشورهاست.

نماینده دائم کویت در سازمان ملل همچنین با اشاره به پایبندی عراق و کویت به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه شماره ۸۳۳ درباره ترسیم مرزهای دریایی و زمینی دو کشور گفت که هیچ مشکلی در خصوص مرزهای دریایی و زمینی تا نقطه ۱۶۲ وجود ندارد.

روزنامه کویتی«الرأی» روز دوشنبه به نقل از برخی منابع دیپلماتیک در سازمان ملل از شکایت عراق علیه کویت به شورای امنیت خبر داد و نوشت: «محمد بحرالعلوم» نماینده عراق در سازمان ملل این نامه را به رئیس شورای امنیت ارائه کرده و از او خواسته است تا آن را ضمیمه اسناد رسمی شورا کند.

دولت عراق در این نامه آورده است که «دولت کویت در منطقه ساحلی بعد از منطقه شماره ۱۶۲ واقع در خور عبدالله با استفاده از تقویت منطقه کم عمق (فشت العیج) اقدام به تأسیس یکجانبه بندر کرده بدون آنکه عراق از آن مطلع باشد»

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر