۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۱۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: باتوجه به اینکه ۹۰درصد آب درکشت گلخانه‌ای صرفه جویی می‌شود برای مقابله با کم آبی باید به توسعه کشت گلخانه‌ای توجه جدی شود.
به گزارش پایداری ملی، رسول جلیلی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌غربی که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و استاندار آذربایجان‌غربی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد:با توجه به مصوبه هیئت دولت و ستاد احیای دریاچه ارومیه نمی‌توانیم اراضی ملی را در حوضه آبریز دریاچه به گلخانه تبدیل کنیم و این مانع بزرگ برای توسعه کشت گلخانه‌ای در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به چاه‌های غیر مجاز در حوزه آبریز دریاچه ارومیه افزود: بیش از ۶۰ هزار حلقه چاه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه وجود دارد و سالانه بیش از یک میلیون و ۱۰۸ هزار متر مکعب آب از طریق چاه ها مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی به قیمت خرید حمایتی سیب از باغداران اشاره و خاطرنشان کرد: در نامه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد معاونین وزیر قیمت خرید حمایتی سیب درجه سه را یک هزار و پنجاه تومان اعلام کردند که بعد از تائید وزیر جهاد کشاورزی اجرایی خواهد شد.

وی به خرید تضمینی سیب هم اشاره کرد و افزود: با اعلام معاون باغبانی وزات جهاد کشاورزی خرید تضمینی سیب درجه سه از باغداران هم ۳۰۰ تومان پیشنهاد داده شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی به روش‌های توسعه آبیاری تحت فشار در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از اجرای ۶۱ هزار هکتار آبیاری تحت فشار از محل اعتبارات کنترل و مهار آب‌های مرزی در استان، مساحت این نوع آبیاری به ۱۲۲ هزار هکتار افزایش پیدا کرده و امسال هم اجرای ۱۶ هزار هکتار دیگر جزو برنامه‌های این سازمان است.

وی اضافه کرد: بیشترین نوع سیستم آبیاری تحت فشار در حوزه زیرسطحی و قطره‌ای خواهد بود که بهره وری بیشتری را در این حوزه می‌تواند داشته باشد.

به گزارش فارس، در این جلسه مسائل و مشکلات چند واحد تولیدی اشتغالزایی استان با حضور مسوولانی استانی مطرح و با درخواست‌هایی از سوی استاندار و با پیگیری‌های جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در آذربایجان‌غربی، مشکلات آنان رفع شود.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر