۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۳۶۱۴
چند روز بعد از انتشار خبری از تحرکات دولت «دونالد ترامپ» برای مذاکرات مستقیم با انصارالله یمن، یک مقام واشنگتن امروز پنجشنبه اعلام کرد که دولت این کشور با یمنی‌ها مذاکره کرده است.
به گزارش  پایداری ملی، یک مقام دولت آمریکا، از مذاکره با انصارالله یمن برای «پایان دادن به جنگ یمن» خبر داد.

بنا بر نوشته خبرگزاری فرانسه، «دیوید شنکر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور «خاور نزدیک» گفت: «تمرکز ما روی تلاش برای پایان دادن به جنگ در یمن است. ما همچنین تا حدی که ممکن است با حوثی‌ها مذاکره می‌کنیم تا از راه مذاکره برای رسیدن به یک راهکار مورد قبول برای این جنگ تلاش کنیم».

دستیار «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به توضیحات بیشتری درباره اینکه این مذاکرات کجا و چه زمانی انجام شده است، ارائه نکرد.

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان ۲۷ آگوست (پنجم شهریور) به نقل از منابع مطلع خبر داده بود که دولت «دونالد ترامپ» در حال آماده کردن خود برای انجام مذاکرات مستقیم با انصارالله یمن است.

طبق گزارش این روزنامه، «دولت (دونالد) ترامپ در حال آماده شدن برای مذاکرات مستقیم با نیروهای حوثی مورد حمایت ایران در یمن است». به ادعای منابع مطلع مورد استناد این رسانه، هدف دولت ترامپ از گفت‌و‌گو با انصارالله یمن، «تلاش برای پایان دادن» به جنگ در این کشور است.

ادعای دستیار وزیر خارجه آمریکا درباره تلاش واشنگتن برای پایان دادن به جنگ یمن در حالی مطرح شده  که دولت‌های باراک اوباما و  دونالد ترامپ از ششم فروردین ماه ۱۳۹۴ و آغاز حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن تاکنون، انواع حمایت‌های نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک را به متجاوزان ارائه کرده‌اند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر