۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۳۶۰۲
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با توصیه‌هایی به هیئت‌های عزاداری گفت: آسیب‌های اجتماعی در ماه محرم روند کاهش دارد.
سرهنگ محمدرضا آمویی، با بیان اینکه نصب داربست‎ها از طریق هیئات در عبور و مرور مردم اختلال ایجاد نکند اظهار داشت: ساعت ایام عزاداری تا ساعت یازده شب دیده شده زیرا احتمال حضور یک بیمار در منازل وجود دارد و عزاداران حسینی حقوق شهروندی را رعایت کنند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه  یکی از مواردی که در برخی مواقع دیده می‌شود زنجیرزنی بانوان است بیان کرد: زنجیرزنی بانوان از لحاظ شرعی و قانونی مشکل دارد و بدعت محسوب می‎شود، لذا بانوان با حضور در عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) این نکته را مورد نظر داشته باشند.

وی به گل مالی کردن ماشین‌ها در ایام محرم اشاره کرد گفت: باید درون و پلاک خودرو برای مامورین انتظامی قابل رویت باشد لذا رانندگان از گل مالی نمودن خودروی خود به طور کامل خودداری کنند.

آمویی تداخل زن و مرد در مراسم عزاداری را از ممنوعیت‌های اعمال شده خواند و گفت: نوشتن شعار‌های سخیف روی خودروها و نصب تمثال و شمایل ائمه اطهار(ع) بر در هیئت‌ها از دیگر ممنوعیت‌های اعمال شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس در کنار عزادران حسینی برای امنیت اجتماعی حضور مستمر خواهد داشت تصریح کرد: در ماه محرم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف و در عین حال افزایش رأفت و گذشت در جامعه بوده ایم و این نشان می‌دهد اگر فرهنگ محرم و عاشورا را در طول سال برای خود پیاده کنیم تاثیرات مثبتی را شاهد خواهیم بود.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر