۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۵۳۵۸۶
یک تولیدکننده رادیاتور با بیان اینکه ارگان‌هایی مانند تأمین اجتماعی و دارایی فشار زیادی بر روی شرکت‌های تولیدی وارد می‌کنند، گفت: دولت باید تولیدکنندگان را از این امر معاف کند.
مهدی دوستی، در خصوص مشکلات تولید با اشاره به اینکه در تأمین مواد اولیه با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: کانال‌هایی که از طریق آن‌ها این مواد را تأمین می‌کردیم به دلیل تحریم به مشکل خورده‌اند، به همین دلیل ما نیز در تأمین مواد مورد نیاز با سختی روبه‌رو شده‌ایم.

سرپرست هماهنگی تولید و نگهداری تعمیرات یکی از شرکت‌های تولیدکننده رادیاتور ادامه داد: همین مسئله سبب می‌شود مواد اولیه با هزینه بیشتری به دست ما برسد که به‌تبع آن قیمت تمام شده محصول افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: همه این عوامل باعث می‌شود نتوانیم دست واردکننده محصولاتی که در داخل تولید می‌شود را کوتاه کنیم.

دوستی افزود: با توجه به تکنولوژی که داریم سعی می‌کنیم محصول را با کم‌ترین قیمت به دست مشتری برسانیم، اما این امر مانع این خواست شده است.

این تولیدکننده ضمن بیان این نکته که ارگان‌هایی مانند تأمین اجتماعی و دارایی فشار زیادی بر روی شرکت‌های تولیدی وارد می‌کنند، تصریح کرد: سؤالی که مطرح است اینکه چرا شرکت‌های تولیدی باید مالیاتی را بدهند که واسطه‌ها هم همان را می‌دهند؟

وی ضمن گلایه از وام‌های بانکی با سودهای بالا، خاطرنشان کرد: این وام‌ها فشار زیادی وارد می‌کنند و باعث می‌شوند شرکت‌ها در دراز مدت مجبور شوند چند برابر تسهیلات را بازگردانند.

نبود حمایت از جانب دولت برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی

دوستی شرکت در نمایشگاه‌های خارجی را عواملی در مسیر شناساندن محصولات به‌مصرف‌کننده خارجی خواند و عنوان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که هیچ‌گونه حمایتی از سمت دولت برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی وجود ندارد.

این تولیدکننده داخلی همچنین به‌گلایه از شرکت‌های خودروسازی داخلی پرداخت و خاطرنشان کرد: متأسفانه این شرکت‌ها در بازار نقد امروز، پرداخت را به‌تعویق می‌اندازند که همین امر سبب می‌شود با آن‌ها وارد معامله نشویم.

صادر کننده به حدود 30 کشور جهان هستیم

وی با بیان این موضوع که به‌حدود 30 کشور جهان صادرات می‌کنیم، اظهار کرد: روسیه، اوکراین، عراق، افغانستان، سودان و سوریه برخی از کشورهایی هستند که صادرات به‌آن‌ها صورت می‌گیرد.

دوستی خاطرنشان کرد: این شرکت کلیه رادیاتورهای خودروهای سبک، نیمه سنگین و سنگین را تولید می‌کند.

اشتغالزایی برای 380 نفر

این تولیدکننده رادیاتور با اشاره به‌اینکه برای 380 نفر اشتغالزایی کرده‌ایم، عنوان کرد: خوشبختانه هم در بحث قیمت و هم کیفیت با نمونه خارجی خود رقابت می‌کنیم.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر