۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۵۳۵۷۹
رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سند راهبردی پدافند غیر عامل فرهنگی کشور با همکاری بدنه دانشگاهی کشور در حال تدوین است، گفت: اصحاب فرهنگ و هنر در دفاع غیرعامل فرهنگی راهگشا هستند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر کاراندیش معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کمیته پدافند غیرعامل این وزارتخانه با تاکید بر این مطلب افزود: بهره گیری از ظرفیت مردمی هنرمندان کشورمان که نشأت گرفته از اعتماد عمومی اقشار مختلف جامعه است می تواند افق روشن تری از تصمیم گیری های اجرایی کاربردی را در اختیار مسؤلان امر قرار دهد.

وی گفت: در سال های اخیر باتوجه به تغییرات گسترده در حوزه فضای مجازی و شتاب فزاینده بهره مندی کاربران با سنین متفاوت که البته عمده ایشان نوجوانان و جوانان هستند، مؤلفه های تهدید جنگ نرم در اشکال گوناگون به چشم می خورد.

کاراندیش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با درک عمیق از تغییرات صحنه نبرد جنگ نرم از سوی دشمنان انقلاب، همواره موضوع دائمی بودن تکنیک های دفاع با رویکرد پدافند عامل و غیر عامل را در عرصه های فرهنگی و هنری گوشزد نموده اند که اتخاذ سیاست های کلان از سوی مسؤلان امر ضرورتی انکار ناپذیر است. دشمن در جنگ نرم به شکل جبهه ای مبانی کشور های هدف را مورد تهاجم قرار می دهد تا از این طریق هویت ملی را به اضمحلال برساند. فرهنگ دینی و بومی ما به هم عجین شده و قطعا دشمن، جمهوری اسلامی را به عنوان یک راهبرد فرهنگی همواره در تیررس اقدامات سوء خود قرار داده است.

وی در عین حال تصریح کرد: بدیهی است در حوزه آفند و پدافند می بایست راهبرد متناسب با حرکت جبهه ای دشمن در عرصه فرهنگی برای صیانت از هویت ملی مورد توجه قرار گیرد. رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه ارکان فرهنگی و هنری با توجه به ظرفیت های این بخش در دو بعد فرهنگ عمومی و تخصصی حائز اهمیت است.

اقدامات خوبی در زمینه آموزش و فرهنگ سازی موضوع پدافند غیرعامل انجام شده است

کاراندیش با تاکید بر اینکه در ناتوی فرهنگی دشمنان ، پدافند غیر عامل فرهنگی ضرورتی انکار ناپذیر در صیانت از هویت ملی و دینی است، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری اقدامات خوبی در زمینه آموزش و فرهنگ سازی موضوع پدافند غیرعامل انجام داده است. معاونان و رؤسای سازمان های تابعه، تلاش های های قابل توجهی برای شناسایی نقاط آسیب پذیر داشته اند و تلاش شده است در سراسر کشور ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری نماینده پدافند غیرعامل در استانداری ها، گام های جدی را برای راهبری کمیته فرهنگی پدافند غیرعامل بردارند.

وی تاکید کرد: برگزاری نشست های تخصصی با اصحاب فرهنگ و هنر می تواند برای رسیدن به راهکارهای متناسب برای دفاع غیر عامل فرهنگی بسیار راهگشا باشد. بهره گیری از ظرفیت مردمی هنرمندان کشورمان که نشأت گرفته از اعتماد عمومی اقشار مختلف جامعه است می تواند افق روشن تری از تصمیم گیری های اجرایی کاربردی را در اختیار مسؤلان امر قرار دهد.

کاراندیش گفت: سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز از رویکرد جدید وزارتخانه با عنوان پدافند غیر عامل فرهنگی استقبال و همکاری خوبی را در تعاملات دو جانبه مدنظر قرار داده اند.

وی افزود: سند راهبردی پدافند غیر عامل فرهنگی کشور با همکاری بدنه دانشگاهی کشور در حال تدوین است که با بهره گیری از نظرات نمایندگان محترم مجلس در کمسیون فرهنگی، قابلیت اجراء خواهد داشت.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بهره گیری از اساتید مجرب برای آموزش عمومی مردم از طریق رسانه ها و کانون های فرهنگی-هنری مساجد، از دیگر اولویت هایی است که در دستور کار کمیته پدافند غیر عامل وزارتخانه قرار گرفته است که امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت ٢٢هزار کانون فرهنگی-هنری مساجد درکشور، شاهد انعکاس مطالب و آگاهی بخشی عمومی برای اقشار مختلف جامعه باشیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر