۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۳۵۶۵
نتایج یک نظرسنجی در آمریکا پنج دغدغه مهم رأی‌دهندگان این کشور برای انتخابات سال ۲۰۲۰ را فهرست کرده است.

به گزارش پایداری ملی، خشونت با اسلحه به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رأی‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است.

نتایج نظرسنجی جدیدی که نشریه هیل، وابسته به کنگره آمریکا گزارش داده حاکی است موضوع خشونت با اسلحه، بالاتر از مسائل اقتصادی و بیکاری به یکی از دغدغه‌های اصلی رأی‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ۲۰۲۰ تبدیل شده است. 

 ۲۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند خشونت با اسلحه دغدغه اصلی آنها در انتخابات است. ماه گذشته این رقم ۲۰ درصد بود. ۲۳ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند اقتصاد و اشتغال مسئله اصلی آنها است.

به نوشته هیل، افزایش در درصد افرادی که خشونت با اسلحه را جزو دغدغه‌های اصلی خود مطرح کرده‌اند به معنی این است که این مطالبه، در حال حاضر سومین مسئله پراهمیت برای رأی‌دهندگان است. ماه گذشته، این مسئله در رده پنجم قرار داشت. 

بهداشت و مهاجرت، نخستین عوامل مهم برای شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هستند. ۴۰ درصد گفته‌اند مهاجرت نخستین دغدغه و ۳۳ درصد گفته‌اند مسائل بهداشتی نخستین دغدغه آنها است. 

یکی از متولیان انجام این نظرسنجی گفت: «اینکه خشونت با اسلحه به یکی از اولویت‌ها برای رأ‌ی‌دهندگان آمریکایی تبدیل شده اتفاق مهمی است.»

تنها در ماه گذشته میلادی، ۵۱ نفر در حوادث مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

روز گذشته (سه‌شنبه) گزارش شد دولت آمریکا به دنبال تسریع روند اجرای حکم اعدام برای افرادی است که با تیراندازی‌های کور مرتکب قتل‌های دسته‌جمعی می‌شوند. طبق این گزارش،  «ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا پیش‌نویس طرحی را آماده کرده که خواستار تسریع اجرای حکم اعدام برای افرادی است که با تیراندازی‌های کور، مرتکب قتل‌های دسته‌جمعی می‌شوند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های گذشته به شدت به دلیل عدم انجام اقدامات کافی برای متوقف کردن این تیراندازی‌ها و همچنین ترویج ادبیات نژادپرستانه و دامن‌زدن به تفرقه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. 

علی‌رغم این برخی از تحلیلگران با اشاره به اینکه خشونت‌های نژادپرستانه قبل از ترامپ هم در آمریکا شایع بوده‌اند می‌گویند او بیش از آنکه علت نژادپرستی باشد، «معلول» آن است. این تحلیلگران، انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ را تبلوری از رشد احساس‌های نژادپرستانه به طور عام و سفیدبرترپنداری در جامعه آمریکا می‌دانند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر