۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۳۵۳۷
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست با شهرداران استان هرمزگان:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه شهرها نیازمند طرح مقابله اضطراری با بحران هستند، گفت: در شهرهای بزرگ، شدت وابستگی متقابل زیرساخت‌ها، می تواند دومینوی پیامد تهدید را طولانی‌تر کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه سفر خود به استان هرمزگان در نشستی با شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان هرمزگان با اشاره به سابقه دیرینه و تاریخی پدافند غیرعامل در شهرها، اظهار داشت: شهرها همواره در طول تاریخ متکی به عناصر دفاعی و حفاظتی مثل برج، بارو و قلعه بودند یعنی عناصری که تلفیقی از دفاع و حس امنیت را ایجاد می‌کرد.

وی ادامه داد: بین امنیت، مدل دفاع و زندگی شهری رابطه‌ معناداری برقرار است به‌طوری‌که نوع دفاع از شهر، متناسب با تغییر این سه مولفه دگرگون می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در دهه‌های اخیر با تغییر استراتژی نظامی آمریکا، تهدیدات به سمت شهرها بازگشته است، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس یک سند آشکار از جنایات بعثی ها و حامیان آنها علیه شهرهاست.

به گفته دکتر جلالی، پدافند غیرعامل زیرساخت‌ها را برای خدمت‌رسانی به مردم ضروری می‌داند و هرچه یک زیرساخت خدمات بیشتری به مردم بدهد اهمیت آن بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه همه شهرها باید طرح‌هایی برای صیانت از مردم در شرایط بحران داشته باشند، ادامه داد: ایجاد فضاهای چندمنظوره شهری برای شهروندان مثل مترو و پارکینگ یا طرح جابه‌جایی و اسکان موقت که در همه کشورهای پیشرو وجود دارد از جمله این طرح هاست.



سردار جلالی افزود: همچنین از جمله این طرح‌ها می توان به تامین نیازمندی‌های ضروری در شرایط بحران همچون غذ، آب، دارو و ... اشاره کرد که در هر شرایطی باید مهیا شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرها به ویژه کلانشهرها باید طرح‌هایی برای حفاظت از زیرساخت‌ها حیاتی و حساس داشته باشند، گفت: این زیرساختها باید توانایی تداوم خدمت‌رسانی در شرایط بحران را  حفظ کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ، وابستگی متقابل زیرساخت‌ها، الزاما فرصت نیست و می‌تواند دومینوی پیامد تهدید را طولانی و خطرناکتر کند، گفت: با اختلال در کارکرد یکی از این زیرساخت‌ها، بقیه سیستم به طور پیامدی دچار چالش می‌شود و ممکن است کل سیستم درگیر اختلال خدمات گردد. 

به گفته سردار جلالی با توجه به اهمیت موضوع شهرها، سند راهبردی پدافند شهری تهیه و تدوین شده و در کمیته دائمی پدافند غیرعامل در حال بررسی است و انشاالله به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر