۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۳۵۳۶
رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجرمان سایبری در ایام محرم بیکار نیستند، گفت: مردم نذورات را صرفا از طریق شماره حساب‌هایی که از طریق مراجع رسمی اعلام می‌شود پرداخت کنند و به شماره‌های اعلام شده در فضای مجازی اعتماد نکنند.

به گزارش پایداری ملی، مرتضی عسگری امروز در شهرکرد، گفت: مجرمان سایبری در ایام محرم بیکار نیستند و سعی می‌کنند از احساسات شهروندان در این خصوص سواستفاده کنند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مجرمان سایبری با طراحی درگاه‌های بانکی جعلی کاربران را ترغیب می‌کنند که برای پرداخت نذورات به این درگاه‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: شهروندان با مراجعه به این درگاه‌ها و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و مخصوصا رمز دوم، اطلاعات مهم خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهند و آن‌ها به راحتی حساب‌های بانکی شهروندان را خالی می‌کنند.

عسگری عنوان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ وجه برای پرداخت نذورات به تبلیغات در فضای مجازی توجه نکنند و برای این منظور به درگاه‌های بانکی معرفی شده در کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی اعتماد نکنند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم پرداخت نذورات را صرفا از طریق شماره حساب‌هایی که از طریق مراجع رسمی اعلام می‌شود انجام دهند، خاطرنشان کرد: شهروندان سعی کنند رمز دوم بانکی خود را به‌صورت دوره‌ای تغییر دهند تا چنانچه به هر نحوی اطلاعات حساب بانکی در اختیار افراد غیرمجاز قرار گرفت از اطلاعات آن‌ها سواستفاده نشود.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت پلیس فتا مراتب را با پلیس در میان بگذارند تا با همکاری مردم محیطی امن در فضای مجازی استان ایجاد شود.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر