۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۵۱۳
شبه‌نظامیانی که عربستان آنها را برای حفظ مرز جنوبی خود در برابر ارتش یمن اجیر کرده، با برپایی تظاهرات خواهان بازگشت به استان‌هایشان شدند.

به گزارش پایداری ملی، شماری از یمنی‌های اجیر شده نزد ائتلاف سعودی، عضو تیپ سوم گارد مرزی وابسته به ائتلاف سعودی که در مرز جنوب عربستان با یمن مستقر هستند، برای بازگشت به کشورشان تظاهرات کردند. 

وبگاه خبری الجزیره گزارش داد: در ویدیوهایی که از این شبه‌نظامیان منتشر شده است تعدادی از آنها خود را سرباز جبهه مرزی الربوعه معرفی می‌کنند و می‌گویند که برای بازگشت به استان تعز (جنوب غرب یمن) و پیوستن به جبهه آنجا آماده می‌شوند.

«حمود المخلافی» رئیس تشکیلات موسوم به شورای عالی مقاومت مردمی در تعز که خود از مزدوران ائتلاف سعودی بود حالا شبه نظامیانی را که در مرز جنوب عربستان برای این کشور مبارزه می‌کنند به بازگشت سریع به جبهه‌های تعز دعوت کرده است.

وی تصریح کرد: ترتیبات لازم برای استقبال از نظامیانی که از مرزهای جنوبی عربستان باز می‌گردند اتخاذ شده تا آنها را در صفوف ارتش (ارتش منصور هادی) بگنجانیم. این یک تکلیف ملی است.

افزایش حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ماه‌های اخیر به مرزهای جنوبی عربستان و عمق خاک این کشور تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی به صفوف نیروهای ائتلاف سعودی وارد کرده است.

الجزیره نوشت، عربستان هم با بیرون کشیدن بیشتر نظامیان خود درصدد تامین امنیت این مناطق با اجیر کردن شبه نظامیان یمنی است که دستمزد آنها را مستقیما دولت آل سعود پرداخت می‌کند و فقط رابطه صوری خود با ارتش یمن را حفظ کرده‌اند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر