۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۴۹۸
برنامه ریزی دولت برزیل برای فروش شرکت های فناوری بزرگی که انبوهی از داده های شخصی مردم را در اختیار دارند، موجب نگرانی جدی در میان عموم مردم در زمینه نقض حریم شخصی شده است.

به گزارش پایداری ملی، برنامه ریزی دولت برزیل برای فروش شرکت های فناوری بزرگی که انبوهی از داده های شخصی مردم را در اختیار دارند، موجب نگرانی جدی در میان عموم مردم در زمینه نقض حریم شخصی شده است. مردم برزیل بیم دارند که کنترل شرکت های یادشده توسط بخش خصوصی موجب انتشار داده های خصوصی در اینترنت و فروش آنها برای استفاده های تجاری به موسسات تبلیغاتی شود، پدیده ای که در برخی نقاط دنیا مانند امریکا هم رایج است.

 

کارکنان این شرکت دولتی در آستانه فروش که Dataprev نام دارد و خدمات تامین اجتماعی نیز ارائه می کند، بیانیه ای منتشر کرده اند که در آن هدف از فروش شرکت مذکور کسب درآمد 313 میلیارد دلاری اعلام شده است. Dataprev خدمات متنوعی را در حوزه فناوری اطلاعات به سیستم تامین اجتماعی برزیل ارائه می کند و داده های خصوصی میلیون ها شهروند برزیلی را در اختیار دارد.

یکی دیگر از شرکت های برزیلی که در آستانه خصوصی سازی قرار گرفته، Serpro نام دارد که اطلاعات عمومی مرتبط با مردم را که دولت در اختیار دارد، پردازش می کند.

در بخش دیگری از بیانیه کارکنان شرکت Dataprev  تصریح شده: " برنامه ریزی در زمینه انتقال اطلاعات شهروندان برزیلی به سرورهای شرکت های خصوصی، امنیت تمامی مردم برزیل که از خدمات تامین اجتماعی در این کشور استفاده می کنند را تهدید می کند. " دولت برزیل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر