۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۳۴۷۰
سامانه سنجش کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات با نام «فرادید» با هزینه ۶۱ میلیارد ریال و با هدف رصد کیفیت خدمات ارتباطی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات رونمایی شد.
به گزارش پایداری ملی، سامانه سنجش کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات با نام «فرادید» توسط محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات با حضور معاونان وزیر و مدیران اپراتورهای ارتباطی کشور، توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رونمایی شد.

این سامانه امکان جمع‌آوری اطلاعات کیفیت خدمات ارائه شده توسط اپراتورها و تجزیه و تحلیل این اطلاعات را ممکن می‌سازد به این معنا که هر شهروند از هر نقطه در کشور می‌تواند وضعیت سرویس دریافتی خود و نیز سرویس ارائه شده از سوی سایر اپراتورها را مشاهده و ارزیابی کند.

در این سامانه به عنوان داشبورد مدیریت خدمات ارتباطی، رگولاتوری با ارزیابی کیفی شبکه و نیز تجربه کاربران، اطلاعات سرویس‌های ارائه شده از سوی اپراتورها را تجزیه و تحلیل کرده و در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

دسترسی به این سامانه هم‌اکنون برای اپراتورها امکان‌پذیر شده و تا ۴۵ روز آینده به صورت عمومی، قابل استفاده کاربران خواهد بود.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر