۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۳۴۶۷
هدف اصلی دشمن این است که قیام حسینی را از درون از محتوا تهی کرده و عزاداران حسینی صرفاً به یک سری ظواهر مشغول باشند بی‌آن که متوجه باشند اصلاً چرا امام حسین(ع) قیام کرد و به شهادت رسید.
به گزارش پایداری ملی، نخستین هفته ماه محرم، به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامیده شده است و تلاش در مسیر زنده نگه داشتن این فریضه مسلم الهی در واقع حرکت در مسیر سیدالشهدا(ع) است چنان که حضرت در وصیت نامه خویش خطاب به محمد حنفیه می‌فرماید: «إنّما خرجت لطلب الاصلاح فی آمة جدی (ص)، اُرید أن آمُرَ بالمعروف و انهی عن المنکر و أسیرَ بسیرة جدی و ابی علی بن ابی طالب (ع)؛ تنها به انگیزه سامان بخشی در امت جدم قیام کردم؛ می‌خواهم به نیکی‌ها، فرمان دهم و از بدی‌ها بازدارم، روش جد خود و پدرم علی بن ابی طالب (ع) را دنبال کنم».

امام حسین (ع) در این وصیت ماندگار همچنین هدف از نهضت خود را اجرای فریضه فراموش شده امر به معروف ونهی از منکر عنوان کرده و در قامت یک رهبر دینی غیور بر ساکتین و غافلین امت فریاد بر می‌آورد که «ألاتَرَونَ إلی الحقِّ لایُعمَلُ به و إلی الباطِلِ لایُتَناهی عَنهُ؛ آیا نمی بینید که کسی به حق عمل نمی کند و از باطل نهی کنندۀ نیست».
اساساً شعار معروف«هیهات منا الذلة» حضرت در روز عاشورا خود به واقع دربردارنده بالاترین درس و پیام – نه تنها برای مسلمین و شیعیان که برای همه آزادی خواهان و حق طلبان عالم – است که بدانند سرور آزادگان و سید و سالار شهیدان با سلاح امر به معروف و نهی از منکر به مبارزه با طاغوت و پلیدی‌ها آمده و در این مبارزه هیچ گاه ضعف و ذلت از خود نشان نمی‌دهد.
البته باید بدانیم که دشمنان اهل بیت(ع) در طول تاریخ همواره در مسیر تحریف حقایق قیام عاشورا از جمله کمرنگ کردن این بُعد بسیار مهم کوشیده‌اند، هر چند در کلیت موضوع به دلیل عنایات حق تعالی و تلاش وعاظ و مداحان پاک سرشت و بصیر و متدین، کمتر به هدف اصلی خود دست یافته‌اند.
در واقع هدف اصلی دشمن این است که قیام حسینی را از درون از محتوا تهی کرده و عزاداران حسینی صرفاً به یک سری ظواهر مشغول باشند بی‌آن که متوجه باشند اصلاً چرا امام حسین(ع) قیام کرد و به شهادت رسید.
از این رو آن‌ها برای تحریف قیام حسینی برای هر گروه و صنفی یک برنامه و توطئه‌ای می‌چینند ؛ به عنوان مثال برای مداحان با ترویج اشعار نامناسب و به دور از شان اهل بیت(ع) همچنین آهنگ‌های مبتذل وارد می‌شوند و برای سخنرانان و وعاظ نیز با به دنبال ترویج سکولاریسم در هیئات هستند که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بارها نسبت به این توطئه جدی و خطرناک هشدار داده‌اند.
از این رو همه سخنرانان ، مبلغان و مداحان انقلابی و ارزشی باید در مسیر تبیین درست اهداف قیام عاشورا به خصوص مساله بسیار کلیدی امر به معروف و نهی از منکر بکوشند و این را به مردم اعلام دارند که اساساً کربلا یک نهضت و حرکت عظیم سیاسی علیه کفر و نفاق و تزویر بوده است و به تعبیر امام راحل ما ملت گریه سیاسی علیه ظلم و ستم هستیم.
نکته حایز اهمیت دیگر این که ما نباید به پوسته‌ای از معارف و آموزه‌های دینی اکتفا  کنیم و لازم است که توجه داشته باشیم عزاداری‌هایی مفید و سازنده است که همراه با توجه به اهداف قیام امام حسین(ع) به خصوص در رابطه با احیا و بزرگداشت فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشد
دهه اول محرم از این حیث بهترین فرصت برای بیان این مسایل به خصوص در رابطه با نسل جوان است؛ این نکته از آن نظر ضروری است که همه مردم باید نسبت به جامعه و آسیب‌ها و انحرافات آن در عرصه‌های مختلف احساس مسؤولیت کنند چه آن که بی تفاوتی و بی خیالی همان چیزی است که دشمن دستگاه امام حسین(ع) می‌خواهد .

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر