۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۴۰۳
جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریسم استان با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استان، نمایندگان و معاونین سازمان جهاد کشاورزی و نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در محل اداره کل پدافند غیر عامل استان با دستور کار بررسی وضعیت زیرساخت های پدافندی در حوزه تهدیدات بیولوژیک و زیست پایه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از استان مرکزی، جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریسم استان با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استان و نمایندگان و معاونین سازمان جهاد کشاورزی و نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در محل اداره کل پدافند غیر عامل استان با دستور کار بررسی وضعیت زیرساخت های پدافندی در حوزه های مختلف برگزار شد.  

فراهانی مدیر کل پدافند غیرعامل در این جلسه عنوان داشت: بیوتروریسم، عبارتست از سوء استفاده از عوامل میکروبی یا فراورده های آنها و به طور کلی استفاده از عوامل بیولوژیک، به منظور ارعاب یا هلاکت انسانها و نابودی دامها یا گیاهان مورد استفاده قرار میگیرد.

 وی افزود: عوامل بیولوژیک (ویروس، باکتری، قارچ و یا سموم آنها) توسط سازمان های تروریستی به منظور ایجاد بیماری یا مرگ در میان جمعیت انسانی، دامها و گیاهان تبدیل به یک واقعیت نگران کننده شده است.

 در این جلسه چگونگی تأمین اعتبار مورد نیاز به منظور احیاء و بروز رسانی زیر ساخت های تولیدی و خدماتی بخش های مختلف کشاورزی با هدف مصون سازی این بخش از مراکز مهم تامین مواد غذایی بررسی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر