۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۳۳۸۳
همزمان با سفر «رجب طیب اردوغان» به مسکو، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده که تحویل دومین سری از محموله‌های پدافند موشکی اس ۴۰۰ از روسیه آغاز شده است.
به گزارش پایداری ملی، در حالی که مسکو و رئیس‌جمهور روسیه امروز سه شنبه در حال میزبانی از رئیس‌جمهور ترکیه است، وزارت دفاع ترکیه از شروع تحویل دومین سری از محموله‌های اس ۴۰۰ به این کشور خبر داد.

اولین محموله از سامانه‌های پدافند موشکی اس-۴۰۰ روسیه، ۲۱ تیرماه  وارد ترکیه شده بود. بنا بر اعلام وزارت دفاع ترکیه، این  محموله در پایگاه هوایی «مرتد» (با نام پیشین آکینجی) در نزدیکی آنکارا مستقر شد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: «امروز (سه شنبه) تحویل گرفتن دومین سری از محموله‌های سامانه پدافند موشکی اس ۴۰۰ آغاز شده است. یک هواپیمای روسیه وارد پایگاه هوایی مرتد در استان آنکارا شد و روند تحویل گرفتن، یک ماه ادامه خواهد یافت».



بنا بر گزارش پایگاه «دیلی صاباح»، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز گذشته درباره آغاز روند تحویل دومین سری از محموله‌های اس ۴۰۰ گفته بود: «هدف ما حفاظت از کشور و مردممان در برابر تهدیدات هوایی و موشکی خارجی است».

دسامبر سال ۲۰۱۷ ترکیه از نهایی شدن قرارداد خرید دو فروند سامانه اس ۴۰۰ از روسیه به ارزش دو میلیارد دلار خبر داد. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را آنکارا به صورت نقد می‌پردازد و ۵۵ درصد آن را مسکو به صورت وام به آنکارا تقبل می‌کند.

خرید این سامانه روسی علیرغم تهدیدات مکرر دولت آمریکا صورت گرفت. مقام‌های واشنگتن پیشتر هشدار داده بودند که به محض ورود اولین محموله اس ۴۰۰ به خاک ترکیه، تحریم‌های سختی علیه آنکارا اعمال می‌شود.

واشنگتن بعد از آغاز اجرایی شن قرارداد خرید اس ۴۰۰ روسیه، ابتدا ترکیه را از برنامه تولید مشترک جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا خارج کرد و سپس مابقی هواپیماهای خریداری شده اف ۳۵ آنکارا را به این کشور تحویل نداد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر