۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۳۳۷۵
طبق گزارش منابع رسانه‌‎ای، شورای امنیت سازمان ملل امروز سه شنبه پشت درهای بسته جلسه‌ای با موضوع آزمایش‌های موشکی کره شمالی برگزار می‌کند.
به گزارش پایداری ملی، آنطور که خبرگزاری «اسپوتنیک» خبر داده است، به دنبال درخواست انگلیس، فرانسه و آلمان، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در یک جلسه پشت درهای بسته درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی بحث و رایزنی می‌کنند.

طبق گزارش این رسانه روسی، یک منبع آگاه خبر داد که به دنبال درخواست مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان از شورای امنیت سازمان ملل برای تشکیل جلسه درباره آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، این شورا امروز سه شنبه یک نشست پشت درهای بسته درباره این موضوع برگزار می‌کند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، طی  یک ماه اخیر این دومین بار است که شورای امنیت سازمان درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی تشکیل جلسه می‌دهد.

به دنبال بی‌توجهی‌های آمریکا و کره جنوبی به هشدارهای اخیر کره شمالی درباره برگزاری رزمایش مشترک آنها در شبه جزیره کره، پیونگ یانگ در هفته‌های اخیر چندین بار موشک‌های کوتاه برد آزمایش کرده است.

بر همین اساس، خبرگزاری رسمی کره شمالی یکشنبه سوم شهریور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ با نظارت رهبر این کشور یک راکت‌انداز عظیم‌الجثه را آزمایش کرده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته بود که کشورش باید برای مقابله با «تهدیدات نظامی مداوم و فشارهای تهاجمی نیروهای متخاصم»، توسعه تسلیحات جدید راهبردی تاکتیکی را سرعت دهد

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر