۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۳۳۶۳
دبیر کمیته پدافندغیرعامل شاهین‌شهر:
دبیر کمیته پدافندغیرعامل شاهین‌شهر گفت: اصول و مبانی پدافندغیرعامل در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کاربرد دارد و بر پایه اصل فریب و گمراه ‌سازی دشمن استوار است.
به گزارش پایداری ملی، منطقه اصفهان در شاهین شهر، مسیب نجیمی امروز(دوشنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: پدافند متشکل از دو واژه پد به معنای دفاع و آفند به معنای حمله دشمن است.

وی افزود: پدافند بر دو نوع عامل و غیرعامل استوار است، پدافند عامل دفاع مسلحانه از کشور در مقابل متجاوزان است و پدافند غیر‌عامل دفاع و محافظت غیرنظامی از کشور است.

وی پدافندغیرعامل را به شعله آتش تشبیه کرد و افزود: مردم باید دود و نور این شعله را ببینند و این‌گونه می‌توان آسیب‌پذیری جامعه در مقابل آفند دشمن را به حداقل رسانید.

نجیمی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند "جنگی رخ نخواهد داد"، گفت: این سخن بسیار کارشناسانه است زیرا دشمن آفندهای خاصی را در برابر ایران درنظر دارد که مسلحانه و نظامی نیست.

وی تصریح کرد: توطئه اقتصادی دشمن همان آفند اقتصادی اوست و آفند دشمن در حوزه اقتصاد در برابر ایران سواستفاده از میزان نقدینگی موجود در کشور است، زیرا این حجم از نقدینگی در هر بخش اقتصادی ورود کند آن‌را به‌ورطه نابودی می‌کشاند.

نجیمی فتح مکه بدون خونریزی را نمونه‌ای از بهره جستن رسول اکرم(ص) از اصول پدافندغیرعامل برشمرد و ادامه داد: اصول و مبانی پدافندغیرعامل در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کاربرد دارد و بر پایه اصل فریب و گمراه ‌سازی دشمن استوار است.

دبیر کمیته پدافندغیرعامل شهرستان بزرگترین چالش این کمیته را عدم فرهنگ‌سازی صحیح در مورد پدافندغیرعامل برشمرد و افزود: به‌دلیل عدم فرهنگ‌سازی گاها اصول پدافندغیرعامل برای، ادارات و سازمان‌ها هزینه شناسایی می‌شود.

وی تصریح کرد: اهل رسانه می‌توانند در خصوص فرهنگ‌سازی پدافندغیرعامل در میان آحاد مردم و مسئولان نقش موثری را ایفا کنند.

نجیمی ادامه داد: در شرایط کنونی تمرکز اصلی بر فرهنگ‌سازی در مدارس برای تربیت نسلی با بینش روشن و صحیح در مورد پدافندغیرعامل و ضرورت آن در سطح جامعه برای مقابله با حملات احتمالی دشمنان در نسل‌های آتی است.

وی اختفا و پنهان‌سازی، استتار، مقاوم سازی و استحکامات، مکان یابی صحیح در اجرای پروژهای عمرانی را از دیگر اصول پدافندغیرعامل عنوان کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر