۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۳۲۸۹
رئیس پلیس فتا ایلام:
رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از طریق دسترسی به نرم افزارهای بانکی ارائه خدمات غیرحضوری هشدار داد.

به گزارش پایداری ملی، سرهنگ "علی جمالی" رئیس پلیس فتا ایلام در این خصوص گفت: تهیه و تولید نرم افزارهای بانکی در جهت ارائه خدمات و تسهیل در انجام انواع تراکنش‌ از سوی مشتریان از طریق تلفن همراه از جمله اقدامات بسیار مؤثر و سازنده در جهت خدمت رسانی به مشتریان بانکی است، اما متأسفانه این روزها شاهد سوءاستفاده برخی افراد سودجو از این نرم افزارها هستیم.

وی افزود: از آنجائیکه برای ورود و استفاده برخی از این نرم افزارها، وارد کردن کد ملی و کد ارسالی به گوشی تلفن همراه فرد نیاز است، کلاهبرداران هم با سوءاستفاده از وضعیت موجود با شناسایی افرادی که نرم افزارهای بانکی ارائه خدمات غیرحضوری را نصب کرده‌اند ضمن برقراری تماس با آن‌ها و اخذ کدملی و کد ارسالی بر روی گوشی‌های تلفن همراه به بهانه‌های مختلف مانند واریز جوایز نقدی و کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی، به حساب کاربری آن‌ها دسترسی پیدا کرده و به راحتی در کمترین زمان ممکن حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که در برخی موارد حتی مبالغ هنگفتی از حساب‌های مشتریان برداشت می‌شود عنوان کرد: افرادی که از چنین نرم افزارهای خدمات بانکی استفاده می‌کنند، تحت هیچ عنوان، به ویژه در تماس‌های تلفنی اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا ایلام اعلام کرد: شهروندان حتماً با فعال کردن خدمات پیامکی واریز و برداشت حساب بانکی امنیت حساب‌های بانکی خود را بالا ببرند و در هر لحظه از گردش مالی حساب خود مطلع باشند.

سرهنگ جمالی در پایان گفت: هم‌وطنان در صورت مواجهه با هرگونه جرم رایانه‌ای می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به این پلیس اعلام کنند.

منبع: پلیس فتا

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر