۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۳۲۸۰
استاندار ایلام گفت: احداث شهرک تخصصی پتروشیمی دهلران تا 6 ماه آینده آغاز خواهد شد، عملیات اجرایی پروژه بزرگ نفتی دانان با سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد ریالی دولت نیز عملیات اجرایی آن در سفر رئیس جمهور آغاز می‌شود.

به گزارش پایداری ملی، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران در دهلران با تبریک هفته دولت اظهار کرد: پروژه پتروشیمی دهلران که از سال 88 عملیات اجرای آن آغاز شده است اما به دلیل مشکلات اعتباری روند کندی را در پیش داشت در سال 96 با تغییر سرمایه گذار و  ورود صندق بازنشستگان وزارت نفت حرکت رو به رشدی را در پیش گرفت.

وی با اشاره به اختصاص 600 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه افزود: فاز تخصصی پتروشیمی دهلران تا 6 ماه آینده آغاز خواهد شد که به گفته مسئولان این پروژه ظرف مدت 42 ماه کل پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اشتغال 305 نفر در این پروژه افزود: از این تعداد 232 نفر معادل 76 درصد نیروهای شاغل در این پروژه نیروهای بومی هستند.

استاندار ایلام تصریح کرد: براساس رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد تمامی نیروهای تخصصی مورد نیاز پروژه از طریق فارغ التحصیلان بومی منطقه جذب شوند و از طریق مراکز آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم به این افراد داده شود.

سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد ریالی دولت در پروژه نفتی دانان

سلیمانی دشتکی ادامه داد: با سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد ریالی دولت، پروژه بزرگ نفتی دانان که مشترک دهلران و آبدانان است عملیات اجرایی آن آغاز شده است که در سفر رئیس جمهور به استان ایلام به‌طور رسمی اعلام خواهد شد.

وی گفت: پروژه آبان و پایدار که چند سالی است روند کندی را در پیش دارد امسال با تزریق مبلغ یک میلیارد دلار شتاب بیشتری خواهد گرفت.

استاندار ایلام تقویت ایستگاه‌ها و چاه‌های خطوط انتقال گاز با اعتبار 17 هزار میلیارد ریال، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی، پروژه چهار خطه کردن محور مهران-دهلران-اندیمشک، احداث آزاد راه پل زال-مورموری به دهلران و چیلات با سرمایه گذاری 8000 میلیارد ریال و همچنین تصویب بازارچه و گذرگاه مرزی چیلات را از مهمترین خدمات دولت در شهرستان دهلران دانست.

وی از احداث دو شهرک پتروشیمی در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و پتانسیل شهرستان دهلران به دنبال ایجاد شهرک تخصصی پتروشیمی در دهلران هستیم که مقدمات کار در حال انجام است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: با ایجاد این شهرک تخصصی پتروشیمی صنایع تبدیلی و پایین دست پتروشیمی دهلران می‌تواند از محصولات تولید شده در پتروشیمی دهلران استفاده کند که این موضوع نقش بسزایی در کاهش آمار بیکاری و نرخ توسعه استان  داشته باشد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر