۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۳۲۴۸
جلسه ستاد پدافند غیرعامل شهرستان تفت با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد، سرپرست فرمانداری شهرستان تفت و سایر اعضای این ستاد در فرمانداری برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، "محمدصادق طهماسبی" در ستاد پدافند غیرعامل این شهرستان با تقدیر از برنامه‌ریزی مناسب جهاد کشاورزی شهرستان به خاطر اقدامات صورت گرفته پیرامون مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای و دامپزشکی شهرستان برای مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: امروزه با تهدیدات فوق پیشرفته روبرو هستیم و باید آمادگی مقابله با این تهدیدات در حوزه‌های مختلف را داشته باشیم و برنامه‌ریزی مناسب و اصولی باید در دستور کار ستاد پدافند شهرستان قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد ادامه داد: برای مبارزه با این‌گونه تهدیدات علاوه بر اقدامات مردمی، حمایت‌های دولتی موردنیاز است و باید آموزش‌های لازم به عموم مردم برای مقابله با این تهدیدات داده شود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در سال 97 نسبت به سال 95 در شهرستان تفت در مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای پیشرفت محسوسی مشاهده شد و امیدواریم در سال جاری نیز کاهش خسارت این آفت را در شهرستان تفت شاهد باشیم.

وی به مبارزه با ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان تفت اشاره و بیان داشت: با تشکیل کمیته رصد و پایش در شهرستان تفت هیچ موردی از این ویروس مشاهده نشد و اقدامات پیشگیرانه خوبی در این زمینه صورت گرفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد خواستار ارائه راهکارهای علمی برای مبارزه با تهدیدات مختلف شد و تصریح نمود: ضروری است برای مقابله با تهدیدات در حوزه‌های مختلف راهکارهای علمی و کارشناسی اندیشیده و پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد و رصد و پایش تهدیدات هم با دقت کافی صورت گیرد.

"محمدصادق طهماسبی" در پایان خواستار ارائه طرح‌های صنعتی و کشاورزی در کارگروه زیر بنایی پدافند غیرعامل شد و گفت: ضروری است طرح‌های صنعتی و کشاورزی در کارگروه زیربنایی پدافند غیرعامل مطرح گردد تا الزامات پدافندی در این طرح‌ها اندیشیده شود و جلوی بحران‌های زیست‌محیطی در آینده گرفته شود.

در ادامه جلسه این ستاد، ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل را ارائه کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر